Subway en Lay’s lanceren Crispy Puffer Jacket NFT

Subway en Lay’s lanceren Crispy Puffer Jacket NFT
  • Content
  • 20 jan 2022 @ 10:23
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Content

Subway en Lay’s lanceren samen vijf digitale ‘Crispy Puffer Jacket’ NFT’s. Onder de campagne ‘Packing your snacks’ kun je de snacks online meenemen in de meta-wereld.

Mischa Schreuder Creative Director Fitzroy legt het uit: ‘Veel merken zijn bezig met NFT's maar als je meegaat als merk in deze wereld moet je wel relevant zijn. Consumenten willen zich uiten in de Metaverse. Wat ze doen in de echte wereld met fashion labels en outfits willen ze dit ook laten zien met hun digitale sneakers en kleding. Vandaar dat dit spot on is. Een opvallende jas waar je zelf veel bekijks kan krijgen in de echte wereld maar ook zeker in de Metaverse.’

Al eerder dit jaar hebben Subway en Lay’s een jas uitgebracht die is bedacht door Fitzroy Amsterdam en ontworpen in samenwerking met Amsterdams modemerk XPLCT Studios. Deze unieke ‘Crispy Puffer Jacket’ is gemaakt van gerecyclede chipszakken folie waarbij waste op unieke wijze werd omgezet in fashion. Maar een ‘echte’ jas uitbrengen was pas het begin; vanaf vandaag worden maar liefst 5 unieke NFT versies van de crispy puffer jacket uitgebracht, die gemaakt zijn door Capitola Social.

Exclusieve NFT voor Voedselbank
NFT is dé hype van 2022; kunstwerken, animaties en beelden die alleen bestaan op het internet. Het is een artistiek universum dat met een big bang naast de traditionele kunst- en modewereld landde. Naast Nike en Adidas begeven nu ook Subway en Lay’s zich in deze wereld en lanceren met elkaar 5 ‘Crispy Puffer Jacket’-NFT’s. Eén van deze NFT-jassen wordt op 16 februari verkocht tijdens een exclusieve veiling van Sotheby’s. De opbrengsten van deze NFT worden gedoneerd aan de Voedselbanken Nederland. De andere vier NFT-jassen kunnen consumenten winnen door mee te doen aan de social media actie van Subway.  Ook kan er een speciale AR filter voor Snapchat gedownload worden.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken