[BC Event ]De Leeuw: Branded Content is een super effectieve manier om je product top-of-mind te krijgen’

  • Content
  • 21 apr 2022 @ 08:35
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • CreatieBranded Content EventBranded contentContent

MarketingTribune organiseert ook dit jaar weer het het Branded Content Event. Op 10 mei verzorgt Bram de Leeuw, Creative Strategy Director bij &C BrandStudio, één van de presentaties in DeFabrique te Utrecht. Een korte introductie.

Bram de Leeuw heeft een lange carrière opgebouwd bij bij een reeks gerenommeerde advertising agencies en is werkzaamheid geweest in diverse rollen (creatief/ strateeg/client services). In 2015 heeft hij ondermeer samen met Chantal Janzen aan de wieg gestaan van het 360-graden content- & lifestyle platgorm &C en is als creatief-strateeg direct betrokken bij alle branded content campagnes die vanuit &C BrandStudio - de inhouse content agency van &C - ontwikkeld worden.

In zijn presentatie besteedt De Leeuw aandacht aan &C BrandStudio, hét inhouse content-agency van &C, het 360-graden lifestyle merk rondom Chantal Janzen. Sinds de lancering in 2017 (tegelijkertijd met &C) ontwikkelt en produceert &C BrandStudio onderscheidende branded entertainment content campagnes voor een breed skala aan merken/diensten. In deze presentatie wordt ingegaan op wat de rol en kracht van entertainment is in branded content campagnes, en hoe dat werkt voor de engagement tussen merk en audience. Aan de hand van verschillende cases wordt getoond hoe je in elke branded content campagne voor elk product of dienst een entertainmentlaag kunt implementeren. Deelnemers/adverteerders aan deze sessie maken kans op een gratis branded entertainment content concept.

Branded content maakt een grote ontwikkeling door. Hoe zou jij de status ervan momenteel omschrijven?
Enerzijds is het als term niet meer weg te denken in het huidige media/marketing-tijdperk. Consumenten begeven zich wat dat betreft steeds meer op ad-free platformen. En vrijwel alle merken maken branded content. Er zijn nog wel heel veel verschillende visies op wat nou eigenlijk branded content is; dat varieert van content maken over een product of dienst met als doel om het te verkopen - tot en met content maken vanuit een productie of dienst met als doel dat veel mensen er zelf graag naar willen kijken. Vanuit &C BrandStudio voegen wij in alle branded content campagnes een entertainmentlaag toe, en streven wij er naar dat veel mensen dit organisch (dus zelf) graag willen zien. Wel zijn we altijd transparant dat het om branded content gaat.

Is BC voor jou als marketeer een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie en zo ja, hoe uit zich dat?
Vanuit &C BrandStudio zijn wij natuurlijk de makers; ik geloof dat het een super effectieve manier om je product top-of-mind te krijgen binnen een bepaalde audience.

Wat zijn significante voorbeelden van briljante BC volgens jou en waarom?
Natuurlijk de LEGO movie - de ultieme vorm van branded content. Een 1,5 uur durende entertainment film vanuit het merk (niet over het merk); en verder bijna alle campagnes van de TBrandstudio (branded content agency New York Times) - zoals hun campagne voor het nieuwe seizoen van ‘Orange is the New Black’, de Netflix drama-serie over vrouwen in gevangenis. Hun branded campagne was deep down fascinerende reality docu-serie, met video’s, artikelen, infographics over de verschillen tussen vrouwen en mannen in Amerikaanse gevangenissen.

Is BC geaccepteerd door het publiek of zijn er nog valkuilen/uitdagingen?
Uit doelgroep-onderzoek naar de ervaring van &C en onze branded entertainment content campagnes komt naar voren dat deze heel goed gewaardeerd worden en niet gepercipieerd als ‘irritante’ verhulde reclame. De meest terugkomende uitdaging voor ons is altijd te komen tot de juiste mix voor een story-telling entertaining campagne die ook relevant is voor het product en in lijn ligt met de merkwaarden.

Wat is in het kort jouw verhaal op BCE en waarom moet iedereen komen luisteren?
Hoe wij vanuit &C BrandStudio branded content campagnes maken voor alle denkbare merken/diensten, met altijd een entertainmentlaag. We noemen dat Branded Entertainment Content. En waarin altijd relevantie zit voor het product waar het over gaat. Het is onze visie dat we hiermee harten veroveren van de gewenste doelgroep, omdat zij er in basis zelf graag naar willen kijken. En iedereen die komt maakt kans op een gratis concept









Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken