BCE24: 'We moeten ons niet laten leiden door angst'

BCE24: 'We moeten ons niet laten leiden door angst'
  • Content
  • 12 feb 2024 @ 07:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branded content

Kelly Rijsenbrij, accountmanager bij LINDA., en Marloes de Jong en Charlotte Vermeer, beiden creatief bij Talpa Het Bureau/LINDA., nemen gezamenlijk een van de sessies tijdens het Branded Content Event editie 2024 voor hun rekening. Insteek? ‘Hoe je als merk schaamteloos jezelf kunt zijn.’

In een tijdperk waarin we diverse filters toepassen en met behulp van AI moeiteloos het ideale beeld van ons leven kunnen vormgeven, scoort LINDA. met échte verhalen. Verhalen voor vrouwen in villa’s en in flatjes, met orgasmes en in de overgang. Van rode bultjes tot rood staan en lekker bodypositief of iemand attenderen met #doeslief.

Consumenten willen steeds meer de oprechte menselijke en maatschappelijke kant van het merk zien en willen erkenning en herkenning. Deze sessie is voor merken die échte verhalen durven te vertellen en purpose marketing willen toepassen. Echt scoren met je campagne doen we door mensen te raken.’

Wat is de grootste uitdaging voor marketeers in 2024?
►Authenticiteit wordt steeds belangrijker in storytelling. Consumenten hebben een steeds betere radar voor echtheid. Door de komst van AI worden er, meer dan eerder, vragen gesteld over de echtheid van content. Hoe laat je AI voor je werken zonder authenticiteit te verliezen?
►Purpose (duurzaamheid, inclusiviteit, solidariteit, et cetera) is in 2024 nog steeds een belangrijk onderwerp. Tegelijk worstelen steeds meer merken met al te scherpe uitspraken hierover. We hebben ook te maken met de verharding van de maatschappij. Dit zorgt ervoor dat het lastig is om het randje op te zoeken en lef te tonen, omdat er snel wordt geoordeeld. Daarentegen moeten we onszelf als industrie blijven uitdagen om de goede en belangrijke verhalen te blijven vertellen. We moeten ons niet laten leiden door angst en ons lef blijven tonen in onze inhoudelijke keuzes.’

Welke rol speelt AI in contenttoepassingen en speelt NL daar een voortrekkersrol in of moeten we over de grenzen kijken voor inspiratie?
Om AI kunnen we niet heen als industrie. Door de komst van ChatGPT, en later Co-pilot en Bard, wordt overal geëxperimenteerd met AI. In Nederland gebruikt Nu.nl AI voor samenvattingen op hun site en heeft het Mediahuis zelfs een volledig AI-gedreven sportwebsite. Binnen Talpa Network en ook bij LINDA. wordt het gebruik van AI omarmd en passen diverse afdelingen AI toe om eenvoudiger, efficiënter en zelfs inspirerender te werken.

TEKST GAAT VERDER ONDER HET KADER

Het Branded Content event editie 2024 vindt plaats in de Media Plaza in Utrecht op dinsdag 19 maart 2024. Houdt brandedcontentevent.nl in de gaten voor het programma of - beter nog - scoor meteen een ticket voordat je achter het net vist!

 

Waarom moet marketingminnend Nederland naar het Branded Content Event komen en dan natuurlijk ook nog eens specifiek naar jullie sessie?
Het Branded Content Event is de jaarlijkse kans voor de industrie om de klokken gelijk te zetten op het gebied van branded content. Naast de vele inspiratiesessies is er ook tijd om bij te praten met klanten, bureaus en concullega's. Vanuit LINDA. willen we onze mooiste, creatieve content laten zien, maar tegelijk ook de meest succesvolle en leerzame verhalen. Vorig jaar gaven we een kijkje in de keuken in onze methode en visie. Dit jaar zetten we in op inspiratie en zullen we twee crossmediale videogedreven cases aan jullie presenteren, die we ontwikkelden voor: Maltesers en Canesten. Hopelijk zien we jullie 19 maart!

Marloes de Jong werkte jarenlang als moderedacteur en chef beeld bij diverse Nederlandse glossy’s. Storytelling en conceptcreatie zitten in haar DNA. Na een korte uitstap als creative bij een modemerk, heeft ze sinds twee jaar the best of both worlds: mooie impactvolle branded content maken - van de vetste video’s tot prachtige podcasts en gelukkig nog veel print - voor de leukste vrouwen én merken van Nederland. De perfecte balans in creativiteit en commercie.

Kelly Rijsenbrij is al ruim vijftien jaar werkzaam in de media voor verschillende uitgeverijen en vrouwenmerken. Sinds zes jaar is Kelly accountmanager bij LINDA. In deze rol ontwikkelt ze, samen met collega’s van creatie & strategie, crossmediale campagnes en mediastrategieën voor adverteerders op alle platformen binnen het merk LINDA. De laatste jaren heeft ze dit mogen doen voor gerenommeerde merken als Bayer, Mars, Center Parcs, Colgate, Netflix en Grolsch.

Charlotte Vermeer werkte in de reclamewereld voor verschillende internationale bureaus. In rollen als artdirector, creatief en strateeg maakte ze prijswinnend werk. Vanaf 2016 maakt Charlotte onderdeel uit van LINDA. waar ze de switch maakte naar branded content. Haar passie, creativiteit en smaak hebben meerdere succesvolle 360°-campagnes tot resultaat gehad.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken