ANWB kiest MPG

ANWB kiest MPG
  • Content
  • 23 mei 2024 @ 11:09
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De ANWB kiest na een pitch voor contentmarketingbureau MPG om het design van het ledenmagazine Kampioen over te nemen.

Daarnaast is MPG en haar overkoepelende bureaugroep Matter sparringpartner voor de verdere omnichannel-ontwikkeling van Kampioen.

Kampioen zorgt voor activatie en engagement over diverse kanalen met 5,2 miljoen ANWB-leden. Om de relevantie van Kampioen te vergroten heeft de ANWB de ambitie om de verhalen van Kampioen consistenter over alle owned kanalen te vertellen waardoor het bereik wordt vergroot en potentieel nieuwe doelgroepen worden aangesproken.

‘We zijn heel blij om de Kampioen, het grootste magazine van Nederland, naar een volgend level te brengen samen met onze nieuwe partner MPG. We hebben voor MPG gekozen om onze toekomstvisie op de doorontwikkeling richting meer digitale content, gedeeld over een bredere kanalenmix, verder uit te kristalliseren, ‘aldus Frenkel Denie, directeur Platform ANWB.

De focus in de samenwerking tussen MPG en de ANWB ligt allereerst op het design van de print Kampioen en de digitale Kampioen. Daarnaast is Matter sparringpartner om de content van Kampioen breder in te zetten. De partijen hebben de ambitie om samen de volgende stap te zetten in het aanbieden van gepersonaliseerde en relevante content aan ANWB-leden op basis van gevalideerde data- en doelgroepinzichten.

‘We gaan met de ANWB onze pay-off ‘Unlocking your full content potential’ eer aandoen. De ANWB is een pionier in contentmarketing en wij kijken ernaar uit om hier de maximale potentie uit te halen op een crossmediale manier. De ANWB stond al geruime tijd op onze radar,’ zegt Olivier Smit, CEO bij MPG en Matter.

Op de foto bovenaan: v.l.n.r.: Leanne Hermans (Head of Content MPG en Matter), Frenkel Denie (Directeur Platform ANWB), Olivier Smit (CEO MPG en Matter), Eline Cox (Hoofdredacteur Kampioen).

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken