Personal branding op LinkedIn nieuwe stijl

Personal branding op LinkedIn nieuwe stijl
  • Content
  • 16 mei 2018 @ 16:12
  • 16422 x gelezen
  • Link
  • Esther Nijskens
  • Social media

Voor iedereen die zichzelf duidelijker wil positioneren op LinkedIn is er goed nieuws: er zijn een aantal nieuwe features die je daarbij kunnen helpen.

Zo is er nu een hashtag functie waarmee je jezelf met je expertise in de kijker kunt spelen en kun je berichten met de lead magnet nog beter richten aan de juiste doelgroep. Daarnaast wordt er een nieuwe lay-out uitgerold waarmee profiel bezoekers in een oogopslag meer informatie over jou zien. Tot slot kun je met de ‘in de buurt’ optie nu nog gemakkelijker face-to-face in contact komen met je LinkedIn connecties. In deze blog ga ik wat dieper in op deze vier nieuwe features waarmee jij je personal brand op LinkedIn kunt versterken.

1.       Volg hashtags en deel je kennis en expertise

Het is al langer mogelijk om via hashtags interessante updates en artikelen te vinden. Binnenkort kun je hashtags over specifieke onderwerpen vastmaken aan je profiel. Zo blijf je in één oogopslag op de hoogte van al het interessante nieuws in jouw interessegebieden. Je kunt meepraten en jouw kennis en expertise over specifieke onderwerpen laten zien. De hashtag feature wordt nu uitgerold en is daarom nog niet bij iedereen beschikbaar.

Of dit bij jou al geactiveerd is kun je zien aan de linkerkant op je profielpagina. Daar zijn dan allerlei hashtag onderwerpen (‘hashtags you follow’) te zien (bijv. #contentmarketing, #personalbranding #linkedintips) die je aan je profiel kunt ‘vastpinnen’.

2. Verhoog de betrokkenheid bij je berichten met behulp van LinkedIn Magnet

Een andere nieuwe LinkedIn feature, alleen beschikbaar in de app, is LinkedIn magnet. Met behulp van Artificial Intelligence (AI) wordt het mogelijk statusupdates te tonen aan een specifieke groep mensen uit je netwerk. Hierbij ‘kijkt’ LinkedIn naar de inhoud van je bericht waarna het dit bericht toont aan mensen die over dezelfde vaardigheden beschikken als jij. Met LinkedIn Magnet kun je jezelf nog duidelijker bij diverse doelgroepen positioneren.

3.  Maak optimaal gebruik van de nieuwe lay-out

LinkedIn is momenteel een nieuwe lay-out aan het uitrollen. Wat is er veranderd?

  • Je profielfoto wordt groter weergegeven en staat aan de linkerkant op je profiel;
  • Je naam en ‘headline’ staan aan de linkerkant op je profiel;
  • Er is ruimte voor een langere samenvatting, dus je kunt nog beter laten zien wat jou uniek maakt;
  • Het bedrijfslogo staat rechts bovenaan en is gekoppeld aan je werkervaring;
  • Je contactgegevens en aantal connecties staan rechts bovenaan op je profiel.

De nieuwe lay-out van LinkedIn maakt het nog gemakkelijker om je profiel bezoekers in één oogopslag te laten zien wie je bent en wat je te bieden hebt.

4. Gebruik de ‘nearby’ feature in de LinkedIn app

Een andere interessante LinkedIn optie is de ‘nearby’ of ‘in de buurt’ feature. Ook deze optie is alleen beschikbaar in de LinkedIn app. LinkedIn achterhaalt waar je eerstegraads connecties zich bevinden ten opzichte van je locatie. Dat is handig wanneer je iemand uit je netwerk in ‘real life’ wilt spreken, bijvoorbeeld tijdens een congres, seminar of andere netwerkmogelijkheid. Met de ‘nearby’ functie wordt het online netwerken verbonden met het offline netwerken, waardoor je netwerk nog sterker en waardevoller wordt.

Esther Nijskens

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken