De verpakkingsinnovatie van 2014: inschrijven Gouden Noot kan nu
- Design
- 4 okt 2013 @ 09:09
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - DesignawardsInnovatiePackaging design
- 4 okt 2013 @ 09:09
- Redactie Design
De 27e editie van verpakkingsinnovatiewedstrijd De Gouden Noot is van start. De inschrijvingstermijn van de wedstrijd sluit op 2 april 2014, of als het maximum aantal van veertig deelnemers is bereikt.
Van de deelnemers zullen tien finalisten met het NVC Nederlands Verpakkingscentrum on tour gaan naar onder meer de verpakkingsbeurzen interpack 2014, Empack 2014 en Macropak 2014. De uiteindelijke winnaar van De Gouden Noot 2014 zal worden bekendgemaakt tijdens het NVC Verpakkingsinnovatie Diner, dat plaats vindt op 30 september 2014 in Utrecht.
Meestrijden om De Gouden Noot 2014 kan via degoudennoot.nl.
Gouden Noot
De Gouden Noot is een competitieve verpakkingsinnovatiewedstrijd. Met De Gouden Noot wil het NVC Nederlands Verpakkingscentrum innovaties stimuleren op het gebied van verpakte producten en verpakkingen. Zowel retailer, fabrikanten van verpakte producten, designbureaus of verpakkingsleveranciers hebben de mogelijkheid te winnen. Omdat samenwerking essentieel is voor de meeste verpakkingsinnovaties is het mogelijk gezamenlijk in te schrijven.
Finalisten worden gedurende twee jaar door het NVC gepromoot, vanaf het moment dat de finaleplaats behaald is. Dit gebeurt via de pers, internet en sociale media, alsmede op beurzen en conferenties.
Winnaar 2012: Hak
De Gouden Noot 2012 is gewonnen door Hak en Plato product consultants met het Hak 1-2-Open deksel. Het Zilver was voor Packable met Halopack. De Bronzen Noot ging naar Pack-Age van DSM. Klik hier voor een overzicht van de winnaars en overige finalisten van 2012.
Halopack is de eerste volledig gasdichte kartonnen MAP verpakking. Een milieuvriendelijke verpakking die middels een topseal gasdicht wordt gemaakt. De houdbaarheid wordt aanzienlijk verlengd waardoor het bijdraagt aan het verminderen van voedselverspilling.
De Pack-Age kaasrijpingsfolie is selectief permeabel; door de vochtdoorlaatbaarheid kan de kaas rijpen/drogen in de verpakking, terwijl de effectieve zuurstofbarrière schimmelgroei voorkomt. Het resultaat: een natuur gerijpte kaas met een belegen smaak en textuur.
De afbeelding bij dit bericht komt van de site van Claire Jackson.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Greenwheels: nieuwe auto’s en nieuwe... 30-04-2024
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing