[wrap up] Platform Design februari 2018

[wrap up] Platform Design februari 2018
  • Design
  • 1 mrt 2018 @ 10:01
  • 13258 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • OnlineVisual idPackaging

Wat gebeurde er in februari zoal op marketingtribune.nl/design? In ieder geval twee mooie designcases (Bagels & Beans en Lotto) en twee designpanels (Stedelijk Museum en Mona) en nog heel veel meer…

N I E U W S

Lewerissa vertrekt bij Flex/design
Creative director en founding partner Ronald Lewerissa vertrekt na 28 jaar bij het Delftse Flex/design. Het is nog niet bekend wat hij gaat doen, maar waarschijnlijk verlaat hij het (packaging) designwereldje niet: ‘Ik wil op zoek gaan naar nieuwe doelen en andere uitdagingen in mijn vak.’

Joost Swarte erelid BNO
De Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO) heeft op 21 februari 2018 besloten om Joost Swarte te benoemen als erelid van de BNO, vanwege zijn grote verdiensten voor het vak.

Stichting Jarige Job wint verpakkingsontwerp
Verpakkingsbureau Brum Design is toe aan zijn 10.000ste project en onder de noemer 'Hoera, 10K!' wordt deze mijlpaal gevierd door in samenwerking met MarketingTribune een verpakkingsontwerp weg te geven. Stichting Jarige Job is de winnaar.

Sonic identity TeamNL van de hand van MassiveMusic
Het ‘geluid’ van TeamNL - gelanceerd tijdens de Olympische Winterspelen - is ontwikkeld door internationaal muziekbureau MassiveMusic.

Vandemoortele kiest voor ProudDesign + Qindle
Na een van origine creatieve designpitch voor Diamant heeft Vandemoortele ProudDesign + Qindle gekozen als strategisch designpartner. Vanuit de visie dat een creatieve pitch niet de manier is, hebben ProudDesign + Qindle een strategisch merk- en designadvies gepresenteerd, zonder creatieve uitwerking.

Digitaal instituut voor kankeronderzoek Oncode ontworpen door Momkai
Oncode Institute - ontworpen door Momkai - is geen gebouw, maar een digitaal netwerk, waarbinnen wetenschappers en onderzoekers van negen partnerinstellingen kankeronderzoek doen en delen.

Nominaties NL Packaging Awards 2018 bekend
De deeljury’s hebben de inzendingen voor de NL Packaging Awards beoordeeld en de nominaties bekend gemaakt in de twaalf categorieën. Op 15 maart wordt bekend welke genomineerden de award daadwerkelijk in ontvangst mogen nemen.

Harry Smeets nieuwe CEO Total Identity
Na acht jaar zal Bob van der Lee Total Identity verlaten. Hij wordt opgevolgd door Harry Smeets die zijn rol als CEO zal overnemen. Smeets wil naar eigen zeggen onder meer bijdragen aan de verdere digitalisering van Total Identity.

Redesign Mona door Design Bridge
De hele verpakkingslijn van Mona heeft een redesign gehad door Design Bridge. De bijbehorende commercial is van Sellmore.

D E S I G N C A S E

Lotto wil emotionele band met consument terug
Lotto was toe aan een nieuwe identiteit. MarketingTribune sprak met Michael Kastelijns, marketingmanager Lotto, en met Marco de Meijer, creative director Millford, het verantwoordelijke designbureau.

Bagels & Beans wil lokale karakter behouden
Een interview met Tricia Kronenburg, marketeer bij Bagels & Beans en Frederik Nysingh, creative strategist en partner bij 178, het Utrechtse bureau dat verantwoordelijk is voor de nieuwe huisstijl.

D E S I G N P A N E L

Mona door Design Bridge
Toetjesmerk Mona heeft onlangs een redesign ondergaan. Het verantwoordelijke bureau Design Bridge kreeg de opdracht om één krachtige Mona-familie neer te zetten, die de toegenomen concurrentie op het schap weer aankan. Krijgt ons panel trek?

Stedelijk Museum door Grrrr
Het Amsterdamse Stedelijk Museum heeft een nieuwe 'online presence' van de hand van het eveneens hoofdstedelijke digital creative agency Grrr: 'De stijl is heftig, past goed bij hedendaagse moderne kunst en is daardoor typisch Stedelijk.' Het woord is aan ons panel.

S T O R E C H E C K

Selfridges (Londen)

 

B L O G S

Vraag naar Dutch Design voor de Chinese markt

NextPack, het platform van brand- en packaging design bureaus binnen de BNO, bespreekt tijdens hun bijeenkomsten met de belangrijkste Nederlandse packaging design-bureaus de ontwikkelingen in de branche. Afgelopen editie stond in het teken van ‘Chinese entrepreneurship’.

Pretty in pin #2
Deel 2 van de serie over merken door de jaren heen door Edwin Visser van SoGood Design.

Zijn logo's uitwisselbaar op verpakkingen?
Een blog van Edwin Visser van SoGood Design over AH en Delhaize.

Vraag mensen wat ze willen, maar geef ze niet hun zin
Een blog van Dit blog is geschreven door Maaike de Laat, senior UX-designer bij Silo.

O N D E R Z O E K

Gestalt: De wetenschappelijke definitie van goed design
In de rubriek MarketingScience een artikel van VODW over Gestalt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers