Nieuwe identiteit voor Aviodrome door Matters Most

Nieuwe identiteit voor Aviodrome door Matters Most
  • Design
  • 15 okt 2019 @ 11:26
  • 9502 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

Luchtvaartmuseum Aviodrome heeft een nieuwe positionering en visuele identiteit ontwikkeld door strategisch branding bureau Matters Most.

Oude logo Aviodrome

Met het bestaan van 100 jaar burgerluchtvaart en een vernieuwde expositie in het vooruitzicht was er behoefte aan vernieuwing. Designer Sean Nelissen van Matters Most: ‘De merknaam Aviodrome bestond al, maar miste de sturing waar de nieuwe idealen uit de positionering om vroegen. Door de toevoeging Luchtvaartmuseum is het nu meteen duidelijk waar je moet zijn voor dé autoriteit in alles wat met luchtvaart te maken heeft. Luchtvaartmuseum Aviodrome is de luchtvaartbeleving waar zelf ontdekken, uitdagen en interactie bovenaan staan. Dit zie je terug in de pay-off: “Kijk omhoog, ontdek meer”.

Visuele identiteit Aviodrome

Ook in de visuele identiteit komt dit uitgangspunt terug, aldus Nelissen: ‘Een monogram dat zijn vleugels uitslaat in de wijde wereld. Met deze vormen hebben we de wereld van Aviodrome vervolgens in beweging gebracht.’

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken