On the Box lanceert de pizzadoos 2.0

On the Box lanceert de pizzadoos 2.0
  • Design
  • 21 feb 2020 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging design

Een pizzadoos kost een pizzeria al gauw 35 cent. On the Box lanceert nu een voor de pizzeria’s gratis box, voorzien van advertenties en het eigen logo van de pizzeria. Daarnaast belooft On the Box betere kwaliteit en staat op de onderkant van de doos kunst.

On the Box is een initiatief van ondernemer en pizzaiolo [pizzabakker, red.] Sydney Groot (30). In mei 2019 opende hij samen met zijn compagnon Joost van der Want pizzeria Slijs in Hoorn. Hij wilde de hoogste kwaliteit pizzadozen met het logo erop van zijn pizzeria voor de beste prijs. Door advertenties aan te bieden op de doos is het idee van On the Box ontstaan: ‘Hiermee wil ik pizzadozen toegankelijk maken voor alle pizzeria’s. Een standaard pizzadoos kost al snel 35 cent per stuk. Met On the Box krijgen de pizzeria’s de dozen gratis en staat hun eigen logo ook nog prominent in het midden.’

Ideale pizzadoos

De zoektocht naar de ideale pizzadoos bracht Groot in Italië. Deze pizzadoos neemt vocht op zonder dat er warmte verloren gaat door kleine inkepingen in de bovenkant. De pizzadozen zijn gepatenteerd en On the Box heeft het exclusieve recht om deze te mogen verkopen in Nederland.

QR-code

De pizzadoos heeft ook een QR-code die gekoppeld is aan een online platform. Elke aangesloten pizzeria krijgt een unieke pagina waar de adverteerders en kunstenaars extra informatie kwijt kunnen. Denk bijvoorbeeld aan acties en kortingen. Deze online pagina wordt ook in de regio van de pizzeria middels social media actief gepromoot.

Kunst

On the Box gaat verder dan alleen advertenties. De onderkant is ingericht voor kunstenaars, die hier hun werk gratis kunnen presenteren. Groot is naast pizzaiolo ook designer: ‘Ik vind het belangrijk dat de doos er goed uitziet en mensen het als een verzamelobject gaan zien. Daarnaast maken kunstenaars prachtige dingen, ze maken de wereld een stukje mooier. Ik wil dat graag delen met de pizza-eter.’

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken