Kijkcijfers april 2024 stabiel, Even tot hier best bekeken

- Media
- 8 mei 2024 @ 07:51
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 mei 2024 @ 07:51
- Michiel van Zaane
In april 2024 werd er gemiddeld 128 minuten per dag TV-zenders gekeken. Inclusief uitgesteld kijken en overig schermgebruik (video on demand bijvoorbeeld) waren de gemiddelde oogjes 206 minuten per dag aan het TV-scherm gelijmd. Dat blijkt uit het maandelijkse overzicht van het Nationaal Media Onderzoek.
Grafiek 1: Kijktijd naar kijkmoment, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
De NPO behaalde in april 2024 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 31,6%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 25,6% en de Talpa Network zenders 18,3%. In het avondtijdvak behaalde de NPO een marktaandeel van 33,3%, de zenders van RTL Nederland 30,5% en de Talpa Network zenders 20,5%.
Tabel 1: Kijkcijfers per zender, gehele dag (02-26 uur) en avond (18-24 uur), 6 jaar en ouder.
Grafiek 2: Marktaandelen 2023 en 2022, Gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
Meest bekeken programma’s en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door Even tot hier op NPO 1 van 13 april. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 2.479.000 kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 3,0 miljoen.
Tabel 2: Top-25 meest bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur).
Uitgesteld kijken
Er werd in april 2024 gemiddeld 33 minuten per dag uitgesteld gekeken. In april 2023 was dit 32 minuten. Even tot hier van 13 april op NPO 1 had met 1.588.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Amsterdamser wordt het niet bij Het... 12-05-2025
- NMO Online breidt fors uit met titels08-05-2025
- Arjan Pomper vertrekt al weer bij... 07-05-2025
- Neople lanceert AI-platform voor... 02-05-2025
- Waslijnactie BOAS kaart... 30-04-2025
- KPN viert 10e Louis-campagne met... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management