Brand Design Podcast presenteert Michel Krechting van Yepp

Brand Design Podcast presenteert Michel Krechting van Yepp
  • Design
  • 18 jun 2021 @ 08:01
  • 13819 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • BrandingPodcast

In de serie Brand Design Podcasts gaat Roel Stavorinus in gesprek met marketeers én ontwerpers over het vormen en vormgeven van merken. In deze editie Michel Krechting van fietsstoeltjesmerk Yepp.

Stavorinus: ‘Yepp is het verhaal van Michel Krechting. Hij kocht GMG, een bedrijf in kinderzitjes voor op de fiets, en ontwikkelde een nieuw product en een nieuw merk. Het verhaal van Yepp is een verhaal over visie, design en innovatie vervlochten met een verhaal over marketing en ondernemerschap. Krechting is opgeleid als ontwerper en een marketeer in hart en nieren.’

Sneak prelisten

  • Deze case laat heel mooi zien dat voor goede marketing niet per se altijd zoveel geld nodig is. Als je positionering goed is en/of je product en als je relevant bent, dan krijg je de aandacht wel op je gericht als je daar moeite voor doet. Krechting geeft het voorbeeld van Lumiance en hun lectures in de jaren '90.
  • Mooi is de belangrijke samenwerking tussen de industrieel ontwerper (tegenwoordig Modyn) en Yepp als opdrachtgever, waarin de ontwerper mede-ondernemer is en dus ook een deel van het risico neemt.
  • Met de komst van Yepp veranderde er eindelijk weer iets in de markt en dat kon op veel enthousiasme rekenen van de handel.
  • Krechting schetst het belang van goed opdrachtgeverschap. Aan de ene kant alle ruimte voor ontwerp, aan de andere kant het belang van timing en productintroductie.
  • De veelkleurigheid van de Yepp-zitjes is een bekend kenmerk van het merk, en klanten waarderen dat zeer, maar als het erop aankomt kiezen ze toch een zwart, grijs of bruin zitje.
  • Datzelfde geldt voor de talloze accessoires: ze zijn belangrijk voor het merk, en veel minder voor de omzet.

De serie podcasts focust op de bijzondere band tussen marketing en design. De vragen die elke editie aan bod komen zijn:
►Wat doen zij om design voor hun merk te laten werken?
►Hoe weten zij dat de investering in design ook echt iets oplevert?
►Hoe werken ontwerpers en marketeers met elkaar samen?
Brand Design Podcast is een initiatief van Roel Stavorinus RM. Stavorinus is naast zelfstandig merk- en designstrateeg ook eigenaar van Melvin Day | strategiepartner voor organisaties en creatieve bureaus en voorzitter van de Nima Brand Design Community. De podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Roland Geelen en publicatiepartner MarketingTribune. De illustratie is van de hand van Rob en Robin. De podcast met Krechting is opgenomen op 21 mei 2021.

 



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken