[De zomer van] Frank Nas: 'Gelukkig vissen we in een internationale vijver aan talent'

[De zomer van] Frank Nas: 'Gelukkig vissen we in een internationale vijver aan talent'
  • Design
  • 15 sep 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Interview

Het lijkt er op dat de zomer die alle records brak nu toch op zijn einde loopt. Tijd dus voor de laatste aflevering. De eer is aan Frank Nas, Managing Director bij International Brand & Design Agency Design Bridge, om 'De zomer van 2022' af te sluiten.

Waar gaat de reis naartoe deze zomer?
In september gaan we, voor het eerst in twintig jaar, eindelijk weer eens buiten de gebruikelijke schoolvakanties op pad. Lekker met z’n tweeën genieten van de nazomer, heerlijk eten en fijne wijnen drinken tijdens een roadtrip door het Italiaanse Puglia. Dit stond al heel lang op onze bucketlist.

Hoe is eerste halfjaar zakelijk gezien voor Design Bridge verlopen?
We groeien weer gestaag ten opzicht van pre-corona. A-merken moeten in een financiële crisis nog harder aan de bak om hun meerwaarde te bewijzen en dat is goed nieuws voor ons. De impact van commercieel goed design is dan nog belangrijker. De afgelopen zes maanden ging dan ook met name over het vinden van het juiste talent. Groei is natuurlijk fijn, maar dit mag nooit ten koste gaan van de kwaliteit. Kritisch blijven met betrekking tot nieuwe mensen is lastig wanneer er zoveel schaarste is. Gelukkig vissen we in een internationale vijver aan talent en hebben we de meeste functies inmiddels ingevuld. Wel blijft het opvallend dat brand design-talent überhaupt lastig te vinden is in Nederland. Erg jammer want er is werk genoeg.

Hoe stil is het op de zaak in de zomer?
Onze business is meer projectgedreven en minder afhankelijk van een specifiek seizoen. Of het nu zomer is of winter maakt voor ons in principe niet zo veel uit. Deze zomer loopt het in ieder geval goed door met mooie projecten voor vaste klanten zoals Heineken, Jakobs/Douwe Egberts, Reckitt en Mondelez.

Wat zit er allemaal in het vat voor het twee halfjaar?
Het ziet er naar uit dat de drukte blijft aanhouden. Zo zijn we vorige maand geselecteerd voor het Europese design roster van Coca-Cola. De eerste concrete projectgesprekken zijn net begonnen, maar de verwachtingen voor de komende maanden zijn hoog gespannen. Daarnaast zijn we druk bezig om onze expertise op het gebied van experience design verder uit te rollen. Dit is in lijn met onze ambitie om onze klanten te helpen met de orkestratie van hun multisensorische merkervaring. Een interessant snijvlak van een aantal verschillende creatieve disciplines. Kortom, veel rustiger zal het niet worden.

Wat is het laatste harde nieuws?
Per 1 januari 2023 gaat Design Bridge fuseren met Superunion tot Design Bridge & Partners. Een logische stap omdat we allebei onderdeel zijn van WPP en we hebben een vergelijkbaar design-DNA. Wereldwijd verdubbelt dit in één klap onze totale business en worden we gelijk een creatieve wereldspeler van formaat. De komende maanden gaan we de details verder uitwerken. Binnenkort dus meer nieuws!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken