[Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts

  • Food-en-retail
  • 23 mei 2014 @ 09:23
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • EvenementConsumenten

In het 25ste deel uit een serie van 100 van onze rubriek Ondernemer van de Week -over opvallende vakgenoten die binnen hun bedrijf winkel of als DGA iets bijzonders uit de grond stampen- sprak de redactie Food&Retail met Marjanne Manders, afdelingsmanager marketing & communicatie bij Mojo Concerts. Haar bedrijf wil zich op de Nederlandse concertmarkt meer profileren als Mojo Concerts. Daar hoort een nieuwe website bij en een actiever social media beleid. Lees er hier alles over.

1. Stel je zelf graag voor en vertel wat je binnen Mojo doet?

Ik ben Marjanne Manders, afdelingsmanager Marketing & Communicatie bij Mojo Concerts. Ik run een afdeling van tien mensen en wij zorgen voor de marketing en communicatie van al onze concerten en festivals. Denk aan artiesten als Robbie Williams, Anouk, Metallica en festivals zoals Lowlands, North Sea Jazz en PITCH.

2. OK, de Mojo case, er is een nieuwe uitstraling, een nieuwe propositie. Kun je ingaan op het hoe en waarom van deze operatie en bijbehorende campagne?

We zijn onderdeel van het internationale concern Live Nation, maar hebben wel als enige land uit de Live Nation groep onze eigen naam gehouden. Daardoor hebben we de afgelopen jaren met twee merken gewerkt. We willen ons nu voor de Nederlandse concertmarkt meer profileren als Mojo Concerts. Daar hoort een nieuwe website bij en een actiever social media beleid. We hebben nog steeds de voordelen van het internationale concern, maar kunnen nu met ons social media beleid en website meer op de Nederlandse markt richten. De Live Nation website is meer transactiegericht, echt op kaartverkoop. De nieuwe Mojo website zit meer op de voorbeleving & concertinformatie. De Mojo website biedt ook de mogelijkheid kennis te maken met minder bekende artiesten uit het clubcircuit, via de grotere acts.

3. Werkt Mojo met bureaus? Wat ging er goed en eventueel minder? Waar staat het merk anno 2014?

We werken voor de Mojo website met het bedrijf TamTam. We hebben een pitch uitgeschreven en TamTam begreep het beste wat wij als merk voor ogen hebben. Het ontwerp voor de website is visueel sterk en het biedt onze bezoekers alvast een blik op het concert met bewegend beeld, spotify-link en videocontent. Het hele proces verliep erg goed, er is een enorme klik met het TamTam team. Ook de werkwijze in sprints bevalt erg goed. Ons vaste reclamebureau is Kick.

4. Is de Nederlandse events- en concertmarkt een ingewikkelde, licht graag toe?

Het is een andere markt dan de meeste bedrijven gewend zijn, denk ik. We zijn een serviceverlener naar zowel artiest als naar het publiek én het is een erg snelle business. De onderhandelingen met artiesten kunnen soms maanden in beslag nemen, maar zodra het rond is moet alles snel gebeuren. Tussen de bevestiging van een artiest en het begin van de kaartverkoop zit meestal maar enkele dagen. In die paar dagen moet het mediaplan, planning worden gemaakt en mediapartners worden benaderd. Het concert is meestal na 3 tot 6 maanden ook weer verleden tijd, je werkt dus met zeer korte promotiecampagnes die flexibel in te zetten moeten zijn. Dat vereist snel handelen en goede kennis van zaken.

5. Je meldt resultaten waar jullie erg blij mee & trots op zijn. Wil je die delen?!

Eigenlijk zijn we iedere keer weer trots als we een show of festival hebben gedaan en de bezoekers met een smile naar huis gaan. En dat de artiest weer terug wil komen. Dan hebben we het goed gedaan. Dit jaar zijn we met name trots op onze nieuwe festivals: Down The Rabbit Hole, Sky City en WOO HAH!. Drie uiteenlopende festivals neerzetten is uitdagend. We gaan bouwen aan nieuwe merken die hopelijk net zo succesvol worden als onze gevestigde festivals.

6. Tenslotte: hoe gaan jullie verder?

Met de Mojo website zijn we nog niet klaar. We gaan meer doen met nabeleving en willen de service naar ons publiek verder verbeteren. Meer interactie. Dit was stap 1 en de rest van het jaar gaan we verder bouwen. We zijn heel benieuwd hoe mensen onze website ervaren.


tekst: Peter van Woensel Kooy

Dit is het vijfentwintigste interview in een serie van honderd die wij doen met 'marcom-ondernemers van de week' voor het MarketingTribune-platform Food & Retail. Zie hieronder de voorgangers.

Impressie van de nieuwe online-mogelijkheden bij Mojo



Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts



Eerdere hoogvliegers uit deze serie:

24. [Ondernemer van de Week] - Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien


23. [Ondernemer van de Week] -  Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style

22. [Ondernemer van de week] - Maud van Alphen - brand manager Union

21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina

20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!






19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero

18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn

17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – European e-commerce manager O'Neill

16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm

15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen

14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models

13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij

12. [Ondernemer van de Week] - Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash

11. [Ondernemer van de Week] – Riens Meijer – schrijver

10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - Directeur M&I Ad van Geloven (Mora)

9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp

8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - Engelsma Wijnia Autogroep

7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten

6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – Allerhande

5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl

4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne

3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG

2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – Doritos

1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman founder en CEO 'fashioncheque'







 

Ook een interview in deze serie? Zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar retail@marketingtribune.nl


 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken