Boerenfluitjes heeft komkommers voor Voedselbank
- Food-en-retail
- 21 aug 2014 @ 09:22
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodActies
- 21 aug 2014 @ 09:22
- Redactie Food en Retail
Stichting Boerenfluitjes heeft na 10 dagen ruim 4.700 euro opgehaald om komkommers te kopen die anders dreigen te worden doorgedraaid op de veiling. Met het tientje dat consumenten storten voor #VoedselDank koopt Boerenfluitjes oogst rechtstreeks bij de teler in. Zo is duidelijk te zien wie ze steunen, de telers ontvangen namelijk de huidige kostprijs van 25 cent en de komkommers worden gratis afgeleverd bij de Voedselbank.
Ester Broug van Boerenfluitjes merkt dat de respons op de actie #VoedselDank erg groot is. Consumenten maken zich zorgen over verspilling van oogst en vinden dat de Voedselbank een goede bestemming is. Voor boeren en telers is schenken echter nauwelijks een optie. Zij hebben hun vaste kosten voor bijvoorbeeld personeel. Ook is distributie vaak een bottleneck vanwege de kosten. Met #VoedselDank slaan we de handen ineen en profiteert iedereen.
Plannen levering
Broug: ‘Ook is het op die manier duidelijk hoe we het geld inzetten. Transparantie is essentieel.’ Samen met Van Tol Retail, die de gratis vrachtwagen levert, de komkommerteler en een distributiecentrum van Voedselbanken Nederland wordt de levering op dit moment gepland. Deze zal volgende week gaan plaatsvinden. Mocht het bedrag hoger uitvallen is een grotere vrachtwagen met meer komkommers een optie.
Nuttige tips
Broug: ‘Uit de vele reacties merk ik dat men behoefte heeft om mee te denken en te handelen. Ik krijg mooie tips binnen over waar bijvoorbeeld lege vrachtwagens op terugritten rijden. Er is veel kennis in verschillende branches, het zou goed zijn als we deze kennis en het netwerk kunnen inzetten voor een meer structureel plan. Daar is wel budget voor nodig.’
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Campina serveert ontbijt op Lowlands... 15-07-2025
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers