Boerenfluitjes heeft komkommers voor Voedselbank
- Food-en-retail
- 21 aug 2014 @ 09:22
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodActies
- 21 aug 2014 @ 09:22
- Redactie Food en Retail
Stichting Boerenfluitjes heeft na 10 dagen ruim 4.700 euro opgehaald om komkommers te kopen die anders dreigen te worden doorgedraaid op de veiling. Met het tientje dat consumenten storten voor #VoedselDank koopt Boerenfluitjes oogst rechtstreeks bij de teler in. Zo is duidelijk te zien wie ze steunen, de telers ontvangen namelijk de huidige kostprijs van 25 cent en de komkommers worden gratis afgeleverd bij de Voedselbank.
Ester Broug van Boerenfluitjes merkt dat de respons op de actie #VoedselDank erg groot is. Consumenten maken zich zorgen over verspilling van oogst en vinden dat de Voedselbank een goede bestemming is. Voor boeren en telers is schenken echter nauwelijks een optie. Zij hebben hun vaste kosten voor bijvoorbeeld personeel. Ook is distributie vaak een bottleneck vanwege de kosten. Met #VoedselDank slaan we de handen ineen en profiteert iedereen.
Plannen levering
Broug: ‘Ook is het op die manier duidelijk hoe we het geld inzetten. Transparantie is essentieel.’ Samen met Van Tol Retail, die de gratis vrachtwagen levert, de komkommerteler en een distributiecentrum van Voedselbanken Nederland wordt de levering op dit moment gepland. Deze zal volgende week gaan plaatsvinden. Mocht het bedrag hoger uitvallen is een grotere vrachtwagen met meer komkommers een optie.
Nuttige tips
Broug: ‘Uit de vele reacties merk ik dat men behoefte heeft om mee te denken en te handelen. Ik krijg mooie tips binnen over waar bijvoorbeeld lege vrachtwagens op terugritten rijden. Er is veel kennis in verschillende branches, het zou goed zijn als we deze kennis en het netwerk kunnen inzetten voor een meer structureel plan. Daar is wel budget voor nodig.’
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




