Boerenfluitjes start actie voor voedselbank
- Food-en-retail
- 18 aug 2014 @ 09:31
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodActies
- 18 aug 2014 @ 09:31
- Redactie Food en Retail
Stichting Boerenfluitjes start een actie om voedselbanken te voorzien van groente en fruit wat voor Rusland was bestemd. ‘Met de tientjes die binnenkomen van consumenten, vullen we een vrachtwagen met groente. Deze wagen rijdt naar het distributiecentrum van de voedselbank. Zo is er geen voedselverspilling en een eerlijke kostprijs voor de teler’, aldus Ester Broug netwerker bij Boerenfluitjes.
Broug heeft een groot netwerk van mensen met waardering voor voedsel en het platteland. ‘Ik zet mijn netwerk in om met respect met eten om te gaan. Iedereen kan meedoen. Wie meer wil doen naast een extra komkommer of tomaat eten, kan geld storten op onze rekening, zoals op de site is te zien.’
Gedupeerde telers
Broug koopt de komkommers rechtstreeks in bij een gedupeerde teler. ‘Hij heeft iedere dag een verse vracht komkommers over. Voor een vrachtwagen vol is ongeveer 6300 euro nodig. Ons eerste doel is de vrachtwagen vol te krijgen. Het streven is om er een ‘houdbaar’ initiatief van te maken. Daarvoor hebben we grote partijen nodig.’
Gratis vrachtwagen
Nederlanders reageren enthousiast en gul via boerenfluitjes.nl en social media. Broug: ‘De teller staat nu al op 1900 euro. Van Tol Retail levert gratis een vrachtwagen. Michael van den Hurk, commercieel directeur: ‘Zo'n vrachtwagen zet ik graag in. Het kost geld, maar geeft ook een goed gevoel.’
Dit jaar doen 35.000 huishoudens wekelijks een beroep op een voedselpakket. Broug: ‘Met deze actie helpen we de voedselbanken om dit groeiend aantal klanten van een volwaardig en gezond voedselpakket te voorzien. Het initiatief is te volgen via Facebook en Twitter.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing