Hema loost Jip en Janneke-voorraad
- Food-en-retail
- 19 nov 2015 @ 16:12
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 19 nov 2015 @ 16:12
- Redactie Food en Retail
Voor de Hema zijn Jip en Janneke niet meer heilig, verklaart het oer-Hollandse retailmerk. Topman Tjeerd Jegen (44) stelt dat de populariteit van de stripfiguren afneemt. 'Kinderen hebben momenteel andere boek- en filmhelden.'
Er is Hema veel aan gelegen om de resultaten te verbeteren. Over de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar schreef het warenhuis rode cijfers, mede omdat de kledingverkoop iets daalt terwijl daar hoge marges op gedraaid worden. Tjeerd Jegen wil de webshop vernieuwen en de winkel opnieuw in te delen. Verkoop van eerdere oude voorraden zoals met Jip en Janneke hoort ook bij die plannen, vertelt hij in het AD. Jegen zegt tegen het AD: 'Er is geen diepgravend marktonderzoek voor nodig om te zien dat jonge kinderen van nu ook andere boek- en filmhelden hebben.' Of dat voor hun ouders, opgegroeid met de eindeloos herdrukte Puk van de Petteflet van dezelfde tekenaar, ook geldt blijft de vraag.
Nieuwe iconen
Jegen gaat op zoek naar nieuwe design-iconen, die net als de creatie van Fiep Westerdorp in jaren 50 en 60-stijl 'goed bij het merk Hema passen'. Een woordvoerder van Hema zegt desgevraagd tegen Het Parool dat Jip en Janneke niet helemaal uit de winkels zullen verdwijnen. Ook de Jip en Janneke-kinderchampagne loopt volgens hem geen gevaar. Gelukkig maar.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- eindeloos
- design
- webshop
- Jegen
- in te delen
- Annie M.G.
- Hema
- winkel
- voorraden
- nieuw
- herdruk
- tekenaar
- vernieuwen
- design-iconen
- Tjeerd Jegen
- iconen
- creatie
- Jip & Janneke
- Puk van de Petteflet
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
- Eerste Statiegeld Retourshops open in Rotterdam en Amsterdam
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel merk Let’s Go Mobile
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Magnum breidt uit met utopia-smaken 09-05-2025
- Kookboek Porsche viert Nederlands... 09-05-2025
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management