Hema loost Jip en Janneke-voorraad
- Food-en-retail
- 19 nov 2015 @ 16:12
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 19 nov 2015 @ 16:12
- Redactie Food en Retail
Voor de Hema zijn Jip en Janneke niet meer heilig, verklaart het oer-Hollandse retailmerk. Topman Tjeerd Jegen (44) stelt dat de populariteit van de stripfiguren afneemt. 'Kinderen hebben momenteel andere boek- en filmhelden.'
Er is Hema veel aan gelegen om de resultaten te verbeteren. Over de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar schreef het warenhuis rode cijfers, mede omdat de kledingverkoop iets daalt terwijl daar hoge marges op gedraaid worden. Tjeerd Jegen wil de webshop vernieuwen en de winkel opnieuw in te delen. Verkoop van eerdere oude voorraden zoals met Jip en Janneke hoort ook bij die plannen, vertelt hij in het AD. Jegen zegt tegen het AD: 'Er is geen diepgravend marktonderzoek voor nodig om te zien dat jonge kinderen van nu ook andere boek- en filmhelden hebben.' Of dat voor hun ouders, opgegroeid met de eindeloos herdrukte Puk van de Petteflet van dezelfde tekenaar, ook geldt blijft de vraag.
Nieuwe iconen
Jegen gaat op zoek naar nieuwe design-iconen, die net als de creatie van Fiep Westerdorp in jaren 50 en 60-stijl 'goed bij het merk Hema passen'. Een woordvoerder van Hema zegt desgevraagd tegen Het Parool dat Jip en Janneke niet helemaal uit de winkels zullen verdwijnen. Ook de Jip en Janneke-kinderchampagne loopt volgens hem geen gevaar. Gelukkig maar.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Hema
- Jip & Janneke
- Annie M.G.
- eindeloos
- vernieuwen
- Tjeerd Jegen
- Jegen
- nieuw
- Puk van de Petteflet
- winkel
- tekenaar
- design-iconen
- iconen
- creatie
- in te delen
- voorraden
- design
- herdruk
- webshop
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] Alle 13 goed: Foodtrends 2026 volgens Friends & Forks
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




