Wecycle tapt moppen op interactieve reclamezuilen van Exterion Media
- Food-en-retail
- 7 jan 2019 @ 14:52
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Activatie
- 7 jan 2019 @ 14:52
- Hugo Schrameyer
Wecycle gooit het over een nieuwe boeg om het inleveren van e-waste als kapotte lampen te stimuleren. In 20 winkelcentra staan reclamezuilen die moppen tappen.
Dat doen de zuilen aan de hand van cartoons met energiezuinige lampen. Wie op het scherm tikt van de interactieve zuil krijgt zo een mop gepresenteerd. Zoals deze: ‘Een ledlamp komt thuis en zegt tegen haar man: “Niemand begrijpt mij.” Zingt haar man: Led it go!’ Of die mop geslaagd is of niet, de actie is in ieder geval onderdeel van de campagne om het inleveren van afgedankte energiezuinige lampen te stimuleren. Die ziet de stichting graag teruggebracht worden naar de Wecycle-bak in de supermarkt. Wecycle is in Nederland de partij die de inzameling en recycling regelt van elektrische apparaten en energiezuinige lampen. Er zijn ongeveer 2.500 supermarkten met een inleverbak.
Facebook-pagina
Wie zich geroepen voelt om zelf een mop in te sturen: dat kan via de Facebook-pagina. De leukste daarvan worden dan online gepubliceerd.
ExterionMedia is de exploitant van de interactieve Wecycle-zuilen, die in de volgend winkelcentra zijn geplaatst. De zuilen zullen daar nog tot en met zondag 13 januari blijven staan:
Amstelveen (Stadshart)
Apeldoorn (Oranjerie)
Arnhem (Kronenburg)
Etten-Leur (winkelcentrum)
Haarlem (Schalkwijk)
Haarlemmermeer (4Meren en De Symfonie)
Heerhugowaard (Middenwaard)
Leiderdorp (Winkelhof)
Naaldwijk (De Tuinen)
Nieuwegein (Cityplaza)
Nijmegen (Molenpoort)
Purmerend (Willem Eggert)
Rijswijk (Prinsenpassage)
Roosendaal (Roselaar)
Rotterdam (Alexandrium en Zuidplein)
Utrecht (Overvecht)
Weert (Munt Passage)
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers