Wecycle tapt moppen op interactieve reclamezuilen van Exterion Media
- Food-en-retail
- 7 jan 2019 @ 14:52
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Activatie
- 7 jan 2019 @ 14:52
- Hugo Schrameyer
Wecycle gooit het over een nieuwe boeg om het inleveren van e-waste als kapotte lampen te stimuleren. In 20 winkelcentra staan reclamezuilen die moppen tappen.
Dat doen de zuilen aan de hand van cartoons met energiezuinige lampen. Wie op het scherm tikt van de interactieve zuil krijgt zo een mop gepresenteerd. Zoals deze: ‘Een ledlamp komt thuis en zegt tegen haar man: “Niemand begrijpt mij.” Zingt haar man: Led it go!’ Of die mop geslaagd is of niet, de actie is in ieder geval onderdeel van de campagne om het inleveren van afgedankte energiezuinige lampen te stimuleren. Die ziet de stichting graag teruggebracht worden naar de Wecycle-bak in de supermarkt. Wecycle is in Nederland de partij die de inzameling en recycling regelt van elektrische apparaten en energiezuinige lampen. Er zijn ongeveer 2.500 supermarkten met een inleverbak.
Facebook-pagina
Wie zich geroepen voelt om zelf een mop in te sturen: dat kan via de Facebook-pagina. De leukste daarvan worden dan online gepubliceerd.
ExterionMedia is de exploitant van de interactieve Wecycle-zuilen, die in de volgend winkelcentra zijn geplaatst. De zuilen zullen daar nog tot en met zondag 13 januari blijven staan:
Amstelveen (Stadshart)
Apeldoorn (Oranjerie)
Arnhem (Kronenburg)
Etten-Leur (winkelcentrum)
Haarlem (Schalkwijk)
Haarlemmermeer (4Meren en De Symfonie)
Heerhugowaard (Middenwaard)
Leiderdorp (Winkelhof)
Naaldwijk (De Tuinen)
Nieuwegein (Cityplaza)
Nijmegen (Molenpoort)
Purmerend (Willem Eggert)
Rijswijk (Prinsenpassage)
Roosendaal (Roselaar)
Rotterdam (Alexandrium en Zuidplein)
Utrecht (Overvecht)
Weert (Munt Passage)
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Albert Heijn combineert kerst en goede doel
- Black Friday groeit uit tot Black November
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




