Miele wast, strijkt en bezorgt
- Food-en-retail
- 20 feb 2019 @ 10:50
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 20 feb 2019 @ 10:50
- Sjaak Hoogkamer
Miele lanceert Miele Laundry Club, een wasservice die de was van klanten gratis ophaalt en binnen 48 uur schoon en gestreken weer thuisbezorgd. De wasservice is op dit moment voorlopig beschikbaar in Amsterdam.
Naar verwachting zal de service later dit jaar naar andere steden worden uitgebreid.
Met 120 jaar ervaring in wassen beschikt Miele Laundry Club over de beste apparatuur en eigen was experts die de kleding van klanten perfect schoon krijgen en langer mooi weten te houden. De nieuwe wasservice sluit aan bij de ambities van Miele om de consument optimaal te kunnen bedienen in al haar behoeften rondom wassen.
Nieuwe diensten
Stefan Verhoeven, Managing Director Miele Nederland: ‘Wij zien een verschuiving in de markt van product naar service en naar uitbesteding van diensten om tijd te besparen. Miele Laundry Club sluit naadloos aan op deze trends. Wij willen het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk maken om de was te doen, zodat er meer vrije tijd over blijft voor leuke dingen. Met dit soort initiatieven willen we oplossingen bieden die passen bij de behoeften van onze klanten.’
Eerder al introduceerde Miele de Laundrette: een gemeenschappelijke wasruimte in studenten- en starterswoningen voorzien van Miele apparatuur. Ook werkt Miele samen met Bundles, die wasmachines en drogers op basis van pay per use aan particulieren levert.
Strijken
Miele Laundry Club is een initiatief van Miele Nederland B.V. in samenwerking met startup studio Aimforthemoon. Na een succesvolle pilot in Amsterdam, wordt het concept dit jaar breder uitgerold. ‘Tijdens de pilot bleek dat klanten vooral het strijken uit handen willen geven. De wasservice wordt veel ingezet voor overhemden en fijne kledingstukken, maar bijvoorbeeld ook na de vakantieperiode voor wintersportkleding,’ zegt Jos Werner, Manager van Miele Laundry Club.
Alle bestellingen in Amsterdam worden per bakfiets geleverd door Cycloon Post & Fietskoeriers. De bakfiets is voorzien van een speciale rail om gestreken overhemden en pakken hangend te bezorgen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers