Twee keer zoveel ontbijtjes op bed op Vaderdag als op Moederdag

Twee keer zoveel ontbijtjes op bed op Vaderdag als op Moederdag
  • Food-en-retail
  • 13 jun 2019 @ 08:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodDistributieMarketing

Papa’s hebben het op Vaderdag beter voor elkaar dan mama’s op Moederdag, zo blijkt uit cijfers van bezorgservice Deliveroo. Vaders krijgen ten opzichte van moeders namelijk ruim twee keer zoveel ontbijtjes op bed.

Deliveroo vergeleek het aantal bestelde ontbijtmaaltijden op beide dagen vorig jaar. Op Vaderdag werden er twee keer zoveel ontbijt-orders geplaatst als op Moederdag. De club sandwich blijkt daarbij het favoriete gerecht van de Nederlandse papa’s.

Beide dagen staan in het teken van het verwennen van de moeder of vader van het gezin. De dag ter ere van moeders kwam al in 1925 overwaaien vanuit Amerika. Vaders moesten wachten tot de jaren ‘60 voor zij hun eigen dag kregen. De traditie schrijft voor dat ouders op ‘hun dag’ worden verwend met cadeautjes en een ontbijt op bed. Bij vaders wordt deze traditie dus vaker nageleefd dan bij moeders. Of maken moeders zich er makkelijker vanaf door een ontbijt te bestellen in plaats van zelf te bereiden?

Yoghurt meest populair onder moeders
Moeders beginnen hun dag graag met yoghurt, zo blijkt verder uit de cijfers van Deliveroo. Vaders worden blij van een club sandwich. Ook ‘s avonds bestellen Nederlandse gezinnen graag een maaltijd op zowel Vader- als Moederdag. Opvallend genoeg staat op beide dagen krokante kippenvleugels bovenaan het verlanglijstje, gevolgd door een Pizza Margherita op Moederdag en Pokébowl op Vaderdag.
(PvWK)

Over Deliveroo
'Deliveroo is een prijswinnende bezorgservice die in 2013 werd opgericht door William Shu en Greg Orlowski. Deliveroo werkt wereldwijd samen met meer dan 80.000 geliefde restaurants, en met 60.000 bezorgers om de beste maaltijdbezorging ter wereld te bieden. Het hoofdkantoor van Deliveroo zit in Londen, het bedrijf heeft daarnaast ruim 2500 werknemers in kantoren over de hele wereld. Deliveroo is actief in meer dan 500 plaatsen en steden in 14 landen, te weten: Australië, België, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Italië, Ierland, Nederland, Singapore, Spanje, Taiwan, de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit en het Verenigd Koninkrijk. Kijk voor meer informatie op: www.deliveroo.nl'

(bron en beeldcredit boven: Deliveroo)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken