Burgers vragen massaal lichtpunten aan bij Domino's

Burgers vragen massaal lichtpunten aan bij Domino's
  • Food-en-retail
  • 28 nov 2019 @ 08:30
  • 13416 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InteractieFood

Er is massaal gehoor gegeven aan de oproep van Domino’s om een lichtpunt aan te vragen. Eén maand geleden startte de pizzaketen een campagne voor meer licht in de duisternis. Domino’s wil zo aandacht vragen voor veiligheid tijdens de donkere wintermaanden.

De pizzaketen ontving meer dan 150 aanvragen uit heel het land. Op haar beurt stuurde Domino’s afgelopen week brieven naar 100 gemeenten met de oproep om gezamenlijk donkere en onveilige plekken voor inwoners en bezorgers te verlichten. Inmiddels is de keten in gesprek met diverse gemeenten.

De campagne ‘licht in duisternis’ riep heel wat vragen op bij gemeenten. Marianne Kemps, PR manager vertelt: 'We ontvingen ontzettend veel reacties en telefoontjes van gemeenten: ‘Gaan jullie zelf lichtpunten plaatsen? Mag dat zomaar?’ Natuurlijk beseffen we dat het plaatsen van verlichting de taak is van de gemeente zelf. Wel dragen we gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor veiligheid van onze pizzabezorgers en andere weggebruikers. Die veiligheid kunnen we alleen vergroten door met elkaar samen te werken. Dat gebeurt in onze ogen nog veel te weinig.'

Eerste lichtpunten
De pizzaketen wil samenwerken met zoveel mogelijk gemeenten om de veiligheid tijdens de donkere maanden te vergroten. Kemps: 'Momenteel zijn we met twintig gemeenten in gesprek. Sommige gemeenten pakken zelf de verlichting aan aan de hand van de aanvragen die wij binnen hebben gekregen. Andere plaatsen vragen ons tijdelijk te ondersteunen met mobiele lichtpunten. De verplaatsbare lantaarnpalen werken op zon-energie en gaan automatisch aan wanneer het begint te schemeren. Ze geven een prettig, helder licht.' Domino’s verwacht in december de eerste lichtpunten te kunnen bezorgen.

De campagne startte op 27 oktober 2019, de dag waarop de wintertijd inging en loopt tot en met 29 maart 2020, de dag waarop de nachten weer korter worden. Lichtpunten kunnen nog steeds worden aangevraagd op www.dominos.nl/lichtpunten, meldt het team enthousiast.
(PvWK)


Over Domino’s
'Domino’s Pizza heeft wereldwijd ruim 16.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 gevestigd in Nederland en heeft hier inmiddels meer dan 280 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks in de Benelux zo’n 20 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen. Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (DPE). DPE is in Australië beursgenoteerd en is de master franchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Australië, Nieuw-Zeeland, Monaco, Frankrijk, Japan, Duitsland, België en Nederland. Voor meer informatie, klik hier.'

(bron: Domino's)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken