Nieuw: CK One ondergoed, -jeans en genderneutrale CK Everyone parfum
- Food-en-retail
- 7 feb 2020 @ 08:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenDoelgroepenMarketing
- 7 feb 2020 @ 08:13
- Peter van Woensel Kooy
Calvin Klein Inc., onderdeel van PVH Corp en Calvin Klein Fragrances, een divisie van Coty Inc., onthult de nieuwe CK One ondergoed- en jeanscollecties en CK Everyone, een pure en 'genderloze' geur.
Zowel de collectie als het nieuwe parfum zijn geïnspireerd op de rauwe en rebelse geest van het oorspronkelijke CK One, stellen de makers. De nieuwe producten zijn te zien in een internationale reclamecampagne met de slogan: 'I am one, I am many. I love everyone of me.'
Zelfexpressie
De campagne brengt volgens het merk een eerbetoon aan individualiteit en vrijheid van zelfexpressie en werd geschoten door Glen Luchford. In de campagne is een groep moderne veelkunners te zien, waaronder muzikant en acteur Eliot Sumner, skateboarder en fotograaf Evan Mock, muzikant en make-upartist MLMA, rapper en danser Priddy the Opp en de modellen Cara Taylor en Parker Van Noord. De energieke, enigmatische beelden verkennen de vele aspecten van de zelf, waarbij een collectieve individualiteit wordt omarmd en de status quo omver wordt geworpen. Het is een krachtig statement voor mensen die zich niet begrensd voelen door beperkingen, gendernormen en definities. De reclamecampagne zal wereldwijd te zien zijn op digitale en sociale media, high-impact buitenlocaties, televisie en in print.
Recycled plastic
Met de nieuwe modecollecties en geur begint een nieuw hoofdstuk in het iconische CK One-verhaal, stelt CK. 'De ondergoed- en jeanscollectie bestaat uit stukken die in elke kledingkast zouden kunnen hangen, ongeacht het gender van de drager. De CK One ondergoedcollectie is voorzien van grafische prints met opvallende allover monogramlogo's, herhaalde rozenpatronen en nieuwe kleurengolven en is gemaakt van katoen en microvezel. Verder zijn er modellen met camoprints en colorblocking met een tailleband van ribstof, zoals vaak in sokken wordt gebruikt. Daarnaast wordt er later dit seizoen een Recycle capsulecollectie uitgebracht met ondergoed en T-shirts gemaakt van gerecyclde plastic waterflessen. In de CK One jeanscollectie vinden we T-shirts met logo, grafische hoodies en tijdloze denimmodellen, zoals een oversized truckerjack, denim mouwloze vesten en mom en dad jeans, evenals rokken en shorts met onafgewerkte zoom', melden de makers. In 2017 zagen we dit.
Genderloze geur
Calvin Klein introduceert met CK Everyone zijn eerste pure, genderloze en milieubewuste geur. CK Everyone is voor 79% samengesteld uit natuurlijk afgeleide bestanddelen waaronder natuurlijk afgeleide alcohol, is vegan en recyclebaar en wordt geleverd in een kartonnen vouwdoos die voor 30% is gemaakt van hergebruikte post-consumentenmaterialen. CK Everyone is een gedurfde nieuwe geur voor elke generatie geïnspireerd op authentieke mensen met een jeugdige instelling. Alberto Morillas, de meesterparfumeur die ook het oorspronkelijke CK One creëerde, stelde een pure, genderloze geur samen die frisheid uitstraalt en natuurlijk afgeleide bestanddelen bevat. Daarbij heeft hij de traditionele gendergebonden signalen geëlimineerd, wat wordt weerspiegeld in de nonconformiteit van zowel de geur als de campagne.
Provocatief randje
Een opwekkende citrusgeur met biologische sinaasappelolie is gecombineerd met een akkoord van blauwe thee op een levendige basis van cedernoten, waardoor de perfecte combinatie van zuivere frisheid en zoete sensualiteit met een provocatief randje ontstaat. CK Everyone combineert twee iconen en brengt een eerbetoon aan de alom bekende Calvin Klein Underwear tailleband met herbruikbare signature elastische band op de fles.
Bijzondere fotomomenten
De introductie in Noord-Amerika wordt gecombineerd met de 'I love everyone of me pop-up ' in New York City. Deze opent van donderdag 13 februari tot zaterdag 15 februari zijn deuren voor het publiek, dat vanaf dan het nieuwe CK Everyone parfum en CK One ondergoed en jeans kan aanschaffen. In een speciale parfumruimte kunnen bezoekers de verschillende geurnoten ontdekken terwijl bijzondere fotomomenten spelen met het concept van individualiteit, waarnaar ook in de reclamecampagne wordt verwezen. In de pop-up kunnen bezoekers gedurende de openingsperiode ook hun foto laten projecteren op het beroemde billboard op Houston Street.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- onderdeel
- Calvin Klein Fragrances
- CK One
- jeans
- collecties
- ondergoed
- PVH Corp
- genderlneutraal
- divisie
- New York
- Calvin Klein
- parfum
- CK Everyone
- nieuw
- geur
- mode
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Chocolatemakers introduceert nieuw... 20-10-2025
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
- BenBits eerste partner van 'Stop the... 17-10-2025
- Kruidvat doorbreekt taboe rond... 17-10-2025
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes