Nieuw: CK One ondergoed, -jeans en genderneutrale CK Everyone parfum

Nieuw: CK One ondergoed,  -jeans en genderneutrale CK Everyone parfum
  • Food-en-retail
  • 7 feb 2020 @ 08:13
  • 18480 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenDoelgroepenMarketing

Calvin Klein Inc., onderdeel van PVH Corp en Calvin Klein Fragrances, een divisie van Coty Inc., onthult de nieuwe CK One ondergoed- en jeanscollecties en CK Everyone, een pure en 'genderloze' geur.

Zowel de collectie als het nieuwe parfum zijn geïnspireerd op de rauwe en rebelse geest van het oorspronkelijke CK One, stellen de makers. De nieuwe producten zijn te zien in een internationale reclamecampagne met de slogan: 'I am one, I am many. I love everyone of me.'  

Zelfexpressie
De campagne brengt volgens het merk een eerbetoon aan individualiteit en vrijheid van zelfexpressie en werd geschoten door Glen Luchford. In de campagne is een groep moderne veelkunners te zien, waaronder muzikant en acteur Eliot Sumner, skateboarder en fotograaf Evan Mock, muzikant en make-upartist MLMA, rapper en danser Priddy the Opp en de modellen Cara Taylor en Parker Van Noord. De energieke, enigmatische beelden verkennen de vele aspecten van de zelf, waarbij een collectieve individualiteit wordt omarmd en de status quo omver wordt geworpen. Het is een krachtig statement voor mensen die zich niet begrensd voelen door beperkingen, gendernormen en definities. De reclamecampagne zal wereldwijd te zien zijn op digitale en sociale media, high-impact buitenlocaties, televisie en in print.

Recycled plastic
Met de nieuwe modecollecties en geur begint een nieuw hoofdstuk in het iconische CK One-verhaal, stelt CK. 'De ondergoed- en jeanscollectie bestaat uit stukken die in elke kledingkast zouden kunnen hangen, ongeacht het gender van de drager. De CK One ondergoedcollectie is voorzien van grafische prints met opvallende allover monogramlogo's, herhaalde rozenpatronen en nieuwe kleurengolven en is gemaakt van katoen en microvezel. Verder zijn er modellen met camoprints en colorblocking met een tailleband van ribstof, zoals vaak in sokken wordt gebruikt. Daarnaast wordt er later dit seizoen een Recycle capsulecollectie uitgebracht met ondergoed en T-shirts gemaakt van gerecyclde plastic waterflessen. In de CK One jeanscollectie vinden we T-shirts met logo, grafische hoodies en tijdloze denimmodellen, zoals een oversized truckerjack, denim mouwloze vesten en mom en dad jeans, evenals rokken en shorts met onafgewerkte zoom', melden de makers. In 2017 zagen we dit.

Genderloze geur
Calvin Klein introduceert met CK Everyone zijn eerste pure, genderloze en milieubewuste geur. CK Everyone is voor 79% samengesteld uit natuurlijk afgeleide bestanddelen waaronder natuurlijk afgeleide alcohol,  is vegan en recyclebaar en wordt geleverd in een kartonnen vouwdoos die voor 30% is gemaakt van hergebruikte post-consumentenmaterialen. CK Everyone is een gedurfde nieuwe geur voor elke generatie geïnspireerd op authentieke mensen met een jeugdige instelling. Alberto Morillas, de meesterparfumeur die ook het oorspronkelijke CK One creëerde, stelde een pure, genderloze geur samen die frisheid uitstraalt en natuurlijk afgeleide bestanddelen bevat. Daarbij heeft hij de traditionele gendergebonden signalen geëlimineerd, wat wordt weerspiegeld in de nonconformiteit van zowel de geur als de campagne.

Provocatief randje
Een opwekkende citrusgeur met biologische sinaasappelolie is gecombineerd met een akkoord van blauwe thee op een levendige basis van cedernoten, waardoor de perfecte combinatie van zuivere frisheid en zoete sensualiteit met een provocatief randje ontstaat. CK Everyone combineert twee iconen en brengt een eerbetoon aan de alom bekende Calvin Klein Underwear tailleband met herbruikbare signature elastische band op de fles.

Bijzondere fotomomenten
De introductie in Noord-Amerika wordt gecombineerd met de 'I love everyone of me pop-up ' in New York City. Deze opent van donderdag 13 februari tot zaterdag 15 februari zijn deuren  voor het publiek, dat vanaf dan het nieuwe CK Everyone parfum en CK One ondergoed en jeans kan aanschaffen. In een speciale parfumruimte kunnen bezoekers de verschillende geurnoten ontdekken terwijl bijzondere fotomomenten spelen met het concept van individualiteit, waarnaar ook in de reclamecampagne wordt verwezen. In de pop-up kunnen bezoekers gedurende de openingsperiode ook hun foto laten projecteren op het beroemde billboard op Houston Street.
(PvWK)
 
 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken