[video] AH gunt kijkje in de distributiecentra
- Food-en-retail
- 17 mrt 2020 @ 07:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 17 mrt 2020 @ 07:55
- Peter van Woensel Kooy
Behalve zoals in de zorg, worden tijdens de corona-crisis in Nederland ook in de distributie heldenrollen gespeeld. Met andere woorden, in de cruciale P van Plaats uit de marketingmix. Een kijkje achter de schermen.
Voor chips is tijdelijk minder plek in de vrachtwagens van Albert Heijn. ‘We geven nu de voorrang aan producten die veel gekocht worden. Zie ook de video die we vanmorgen verspreid hebben. Dit betekent dat we van sommige productgroepen minder naar de winkels laten gaan. Bijvoorbeeld chips. Dit is landelijk omdat we zien dat we landelijk te maken hebben met lege schappen’, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh op Distrifood. Tegelijkertijd groeit de bezorging aan huis. Coolblue sluit intussen tijdelijk alle winkels wegens 'enorme vraag' online, aldus RetailNews
Hoogste versnelling
Nederlandse winkels worden momenteel op volle kracht bevoorraad. Als marketeer zie je hier een puik staaltje van distributie, in de hoogste versnelling. Door de pandemie is er ook veel urgentie en wordt de hele retailketen op de proef gesteld. AH zelf meldt per video via het eigen nieuwskanaal dat haar DC's vol liggen. In samenwerking met Distrifood volgt nu een verzamelbericht over hamstergedrag en de reacties uit de foodbranche, die de grote spil is geworden in de voedselvoorziening. Volg het liveblog en kijk o.a. achter de schermen bij AH en bij andere distributiecentra van retailers, klik hier.
(PvWK, bronnen: MT, AH, Retailnews en Distrifood)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- kijkje
- corona-crisis
- goederen
- P
- distributie
- schermen
- corona
- rollen
- zorg
- marketing
- retail
- DC
- Plaats
- helden
- distributie
- marketingmix
- P
- AH
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management