Biefstukrestaurant Loetje klaar voor 1,5 meter afstand in de horeca
- Food-en-retail
- 20 apr 2020 @ 15:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 20 apr 2020 @ 15:15
- Peter van Woensel Kooy
Biefstukrestaurant Loetje heeft zich goed voorbereid als straks de horeca voorzichtig aan weer open mag. Na de sluiting van alle restaurants naar aanleiding van de coronacrisis is het bedrijf direct begonnen met de voorbereidingen.
Naast dat er concrete plannen zijn geschreven, is er ook een testlocatie ingericht waar alles er op gericht is om de gasten en medewerkers zo veilig mogelijk en volgens strikte richtlijnen te kunnen ontvangen, meldt de foodketen.
'De testlocatie is ingericht in het Loetje filiaal in Breukelen. Met de maatregelen die in dit filiaal zijn getroffen zou het restaurant open kunnen zodra de richtlijnen voor de horeca vanuit het kabinet versoepelen. Eén van de maatregelen is een nieuwe opstelling van de tafels. Door de ruimere afstand tussen de tafels is het makkelijk om overal 1,5 meter ruimte te behouden in het restaurant. Daarnaast staan aan alle tafels bijzettafels geschoven. In de nieuwe situatie serveert de bediening het eten en drinken op deze extra tafel. De gast pakt vervolgens de bestelling van deze tafel af zodra de bediening een stap naar achteren zet, om zo ook de ruimte te kunnen bewaren. De bediening zal enkel nog via de speciale looproutes lopen in de restaurants.'
Bij de entree worden de gasten ontvangen aan de desk waar een speciale plexiglazen tussenwand is geplaatst. Na afloop van het bezoek aan Loetje wordt er met pin, contactloos betaald.
Ook in de keukens zijn voorzorgmaatregelen genomen, aldus Loetje. 'Zo is er een duidelijke verdeling per partie, afgezet met rood/wit lint, waarin rekening is gehouden met de 1,5 meter en waarin de koks werkzaam zijn. Zodra gerechten klaar zijn worden deze niet meer op de pas gezet, maar met een kar naar voren gereden. Door middel van oortjes wordt met de bediening gecommuniceerd zodra de kar klaar staat. In de keukens wordt verder alles bereid zoals gasten van Loetje gewend zijn, in een brandschone omgeving en volgens strikte veiligheidsvoorschriften.'
Alle Loetje medewerkers zullen voorlopig handschoentjes dragen en volgen de hygiënemaatregelen extra strikt.
Tevens zijn alle medewerkers extra getraind op de nieuwe situatie, zodat zij continue alert zijn en werken volgens de nieuwe protocollen. De filiaalmanager ziet er op toe dat alle medewerkers en gasten de richtlijnen volgen.
Gasten worden tevens met stickers op de vloer en andere communicatie in het filiaal geattendeerd op de nieuwe richtlijnen. Tot slot zijn extra maatregelen genomen door een begeleider bij de toiletten en een portier bij de voordeur in te zetten.
'Loetje gaat ervan uit hiermee goed voorbereid te zijn op de nieuwe situatie en ook voor de branche en andere horeca ondernemingen als voorbeeld te dienen en hiermee te laten zien wat de mogelijkheden zijn zodra de horeca voorzichtig haar deuren mag openen.'
(PvWK)
Over Loetje
'Loetje heeft ca. 1.200 medewerkers, 20 verschillende restaurants, 1 hotel en verschillende zalen op diverse plaatsen in het land. Het oudste filiaal, Café Loetje in Amsterdam, bestaat ruim 40 jaar. Geen Loetje is hetzelfde, maar de lekkerste biefstuk die Loetje serveert geldt overal als hét handelsmerk. De malse ossenhaasbiefstuk wordt standaard opgediend in de eigen jus met wit brood en is heerlijk met salade en friet. Naast biefstukken biedt Loetje vergaderlocaties, ook aangepast naar de nieuwe 1,5 meter afstand normen. Meer informatie over Loetje is hier te vinden.'
(bron: Loetje)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management