[interview] Tikkie over Tikkie Terug

[interview] Tikkie over Tikkie Terug
  • Food-en-retail
  • 3 jul 2020 @ 08:28
  • 16723 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • KlantenMarketing

Met Tikkie Terug kunnen consumenten via de Tikkie app die ze al kennen, meedoen aan de geldterugacties. Zo wordt het bedrag binnen 5 seconden op de rekening van de consument gestort. We spreken cmo Moreno Kensmil.

Hij trakteerde zijn klanten ter introductie van Tikkie Terug deze week op een paar miljoen tompoucen.

Moreno Kensmil is als marketeer sinds de start van Tikkie vier jaar geleden verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van Tikkie. Vanuit zijn rol stuurt hij media, strategie en creatie aan. 'Marketing is mijn vak en datgene waar ik veel energie van krijg door hier samen met mijn team elke dag weer te werken aan ons mooie merk. Er gebeurt zo veel bij Tikkie dat dat elke dag weer geweldig is om te doen.'

Even voor wie onder een steen heeft geleefd: wat is -kort- de geschiedenis van Tikkie?
'Tikkie heeft sinds de livegang 4 jaar geleden een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt tot app met 6 miljoen gebruikers. In de eerste jaren lag de focus vooral op het groeien van de userbase maar tegenwoordig zijn er ook meer dan 10.000 bedrijven die gebruik maken van Tikkie. Daarnaast brengen wij nu proposities die op het snijvlak bedrijf/consument een oplossing biedt aan beide zijden. Tikkie is een begrip en staat ook sinds vorig jaar in de Dikke van Dale.'

Nu komt ‘Tikkie Terug’. Wat is dat voor concept?
'Tikkie Terug is een oplossing voor bedrijven die het mogelijk maakt vol geautomatiseerd cashback-acties te faciliteren. Het is niet langer meer nodig om handmatig bonnen goed te keuren of veel handling rondom deze campagnes te doen. Met de bon-scanner hebben we een automatische en veilige check ingebouwd. Daarnaast biedt Tikkie Terug voor merken veel mogelijkheden om de cashback-acties zowel via online als offline kanalen aan te jagen. Want dat was zeker vanuit marketingoogpunt een belangrijke wens tijdens de ontwikkeling van deze propositie. Hiermee is het een functionaliteit geworden die niet mag ontbreken in de mediakanalen mix van marketeers die cashback-acties faciliteren.'

Jullie hebben een launch event met Hema: er worden miljoenen tompoucen uitgedeeld. Leg uit.
'Wij zijn afgelopen week vier jaar geworden en zochten naar een manier iets terug te doen voor onze zes miljoen Tikkie gebruikers. Want wie jarig is trakteert. Tikkie Terug stelt ons in staat dit te faciliteren. Door de launch van deze propositie te koppelen aan onze verjaardag kunnen wij onze gebruikers trakteren. En ja, wie kent de Hema tompoucen nou niet? De droomtraktatie, deze samenwerking dus. Toen Hema ook enthousiast werd, wist ik dat dit een geweldige actie zou worden samen met een ander mooi Nederlands merk.'

Wat verwachten jullie van Tikkie?
'Dit jaar willen wij de proposities die wij naar de markt brengen een goede start geven. Daarnaast willen wij door blijven groeien op zowel consumenten als zakelijk gebied. Hierbij heeft de groei van onze zakelijke klantenbase vooral de focus. Voor de consumenten willen wij relevante oplossingen bieden zodat onze zes miljoen gebruikers de ervaring met onze app op nog veel meer plekken kunnen inzetten. Tikkie Terug is hier een goed voorbeeld van.'  
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken