Leppa toont veerkracht en lanceert wintervariant Lepski
- Food-en-retail
- 21 dec 2020 @ 08:38
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 21 dec 2020 @ 08:38
- Peter van Woensel Kooy
De aangescherpte maatregelen vragen om veerkracht, zeggen de ondernemers achter Leppa. Zij lanceren een nieuwe winterdrank-concept, binnen minder dan 1 dag.
Speciaal voor de kerst, en alleen dit jaar, lanceren de ondernemers achter Leppa en Oyester44een try-out van Lepski - de wintereditie van Leppa. Lepski is een soort mulled apple wine: warme vodka met appel. Glühwein, maar dan lekkerder. En ‘beter’, dat ook nog. 'Lepski wordt namelijk gemaakt van de natuurlijke zilte vodka Oyester44 en het sap van appelschilletjes en klokhuizen. Zonder toegevoegde suikers en andere troep is Lepski een warme, gezonde winter variant voor Glühwein', vertelt Liselotte van der Lugt, co-founder van Leppa.
Toen Glühwein verkopen vorige week opeens ‘illegaal’ werd besloten de ondernemers de horeca te helpen: een lege unieke liter fles vodka - met dop, jawel - om de warme Lepski in te verkopen. Probleem opgelost. Althans, dat dachten ze. Want tsja, toen kwamen de nieuwe maatregelen van afgelopen dinsdag om de hoek kijken. Door de enthousiaste reacties van de horecapartners van de drankmerken besloten de ondernemers het over een andere boeg te gooien. Geen probleem, want door de afgelopen tijd hebben ze snel leren schakelen, aldus het team. In plaats van gesloten literflessen bieden Rutger Homan, Liselotte (Leppa) en Chris Liebau (Oyester44) winterglow pakketten aan, met daarin een DIY-kit om Lepski te maken. 'Dat is het spannende van deze tijd als ondernemer, je probeert wat nieuws, maar de volgende dag heb je alweer met andere maatregelen rekening te houden. Logisch en we doen natuurlijk alles wat nodig is om corona te bestrijden. Het maakt ons juist inventief: challenge accepted - keer op keer', zegt Homan, founder Leppa.
Vijf jaar geleden dronk Rutger in Shoreditch uit Londen ‘mulled apple juice’. Ook is warme appelsap met vodka in veel wintersportgebieden favoriet voor de après-ski. De link tussen de oer-Hollandse merken Leppa en Oyester44 was snel gemaakt: de merken gebruiken beide alleen maar natuurlijke producten en worden met veel liefde (hand-) gemaakt. Bovendien bestaat de sap van Leppa uit schilletjes en klokhuizen én worden er geen suiker en conserveringsmiddelen toegevoegd.
'En dat is een hele mooie combinatie met mijn ziltige Zeeuws-Brabantse vodka. Het is sowieso leuk om een "bewuste" winterse cocktail te maken in samenwerking met Leppa, maar het is vooral ook heel erg lekker. Ik wist dat mijn vodka met appelsap heel goed smaakt, maar warm smaakt het nu nog beter', reageert Chris Liebau, founder Oyester4.
De pakketten
Het doel van de actie is volgens Leppa om een warme kerst te bieden. 'Voor families, in kleine groepen, bij een kampvuur thuis en voor een wandeling door de stad.' De pakketten zijn daarom tegen een volgens de makers scherpe prijs van €29,95 te bestellen. Lepski wordt in DIY pakketten thuis bezorgd. 'Leuk als warm kerstcadeautje - om het kerstdiner wat op te spicen of rond het kampvuur met oud en nieuw bijvoorbeeld. De Lepski pakketten (met daarin 50cl Oyester44 vodka, Leppa, kaneel en gebruiksaanwijzingen) zijn te bestellen via deze link. 'Voor complete Lepski verkoopmogelijkheden - inclusief verpakking met dop - kunnen horeca ondernemers contact opnemen met Rutger Homan. Maar let op hè, lieve klanten, wel bestellen en door-skieën.'
Lepski is alleen deze winter verkrijgbaar. De prijs per pakket excl. bezorgkosten bedraagt €29,95.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- sap
- variant
- ski
- klokhuizen
- Liselotte van der Lugt
- LEPSKI
- Leppa
- troep
- winter
- OYESTER44
- Glühwein
- toegevoegde suikers
- gezond
- warm
- appelschilletjes
- co-founder
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers