AB Inbev eist heropening horeca in België
- Food-en-retail
- 22 feb 2021 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 22 feb 2021 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
's Werelds grootste brouwerij AB Inbev eist van de Belgische regering dat cafés en restaurants er vanaf 1 april 2021 weer open gaan. En dat is geen grapje.
De horecagelegenheden in België zijn al 130 dagen gesloten. AB Inbev verwacht dat de Belgische regering deze week beslist over de heropening van de horeca. 'Het is genoeg. De horeca, de toeleveranciers en de brouwerijen staan onder enorme financiële druk. Het is nu of nooit, we moeten op 1 april de horeca terug opendoen, op een veilige manier' citeert het AD.
Breng de horeca weer tot leven
In België is 1 april geen datum om grapjes te maken. Maar in 2021 een dag om eindelijk te heropenen. Bij de heropening mag volgens AB Inbev, dat circa 10.000 cafés van bier voorziet, geen onderscheid gemaakt worden tussen cafés en restaurants. 'De brouwers en toeleveranciers moeten produceren, vervallen producten in de kelders van de horecazaken moeten worden opgehaald, nieuwe producten moeten geleverd worden en bierleidingen moeten schoongemaakt worden', aldus de geagiteerde brouwer.
(PvWK, bron: AD; foto: Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- lockdown
- regering
- genoeg
- restaurants
- woedend
- AB Inbev
- vrienden
- cafés
- bier brouwerij
- pils
- drank
- Belgie
- pandemie
- grens
- buurland
- grappen
- 1 april
- datum
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Heineken daagt voice note-cultuur uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




