AB Inbev eist heropening horeca in België
- Food-en-retail
- 22 feb 2021 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 22 feb 2021 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
's Werelds grootste brouwerij AB Inbev eist van de Belgische regering dat cafés en restaurants er vanaf 1 april 2021 weer open gaan. En dat is geen grapje.
De horecagelegenheden in België zijn al 130 dagen gesloten. AB Inbev verwacht dat de Belgische regering deze week beslist over de heropening van de horeca. 'Het is genoeg. De horeca, de toeleveranciers en de brouwerijen staan onder enorme financiële druk. Het is nu of nooit, we moeten op 1 april de horeca terug opendoen, op een veilige manier' citeert het AD.
Breng de horeca weer tot leven
In België is 1 april geen datum om grapjes te maken. Maar in 2021 een dag om eindelijk te heropenen. Bij de heropening mag volgens AB Inbev, dat circa 10.000 cafés van bier voorziet, geen onderscheid gemaakt worden tussen cafés en restaurants. 'De brouwers en toeleveranciers moeten produceren, vervallen producten in de kelders van de horecazaken moeten worden opgehaald, nieuwe producten moeten geleverd worden en bierleidingen moeten schoongemaakt worden', aldus de geagiteerde brouwer.
(PvWK, bron: AD; foto: Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- restaurants
- buurland
- 1 april
- grappen
- AB Inbev
- genoeg
- pils
- drank
- bier brouwerij
- regering
- cafés
- woedend
- pandemie
- Belgie
- datum
- vrienden
- lockdown
- grens
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- 'Proteïnehype waait niet snel over'22-10-2025
- Chocolatemakers introduceert nieuw... 20-10-2025
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
- BenBits eerste partner van 'Stop the... 17-10-2025
- Kruidvat doorbreekt taboe rond... 17-10-2025
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes