De Wolf, De Vos en De Beren te zien in EK-commercial

De Wolf, De Vos en De Beren te zien in EK-commercial
  • Food-en-retail
  • 31 mei 2021 @ 15:34
  • 12560 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Commercials

Horecaformule De Beren doet midden in de coronacrisis ook volop mee met de Oranje-koorts. Tijdens het EK lanceren zij voor het eerst in de geschiedenis van De Beren een tv-commercial waarvoor ze oud-voetballer John de Wolf en commentator Sierd de Vos wisten te strikken.

De Beren is naar eigen zeggen sinds jaar en dag een begrip in Rotterdam en ook daarbuiten winnen zij steeds meer terrein. Met meer dan 70 vestigingen door het hele land is het restaurant - dat opende in 1984 - inmiddels uitgegroeid tot succesvolle horecaformule bestaande uit restaurants en delivery locaties. Marjolein Mens, marketingmanager bij De Beren: 'Het afgelopen jaar was ook voor ons aanpoten, maar toch zijn we niet bij de pakken neer gaan zitten. We hebben met een team hard gewerkt aan campagnes voor de nabije toekomst en de EK-campagne staat als eerste op de lijst. Voor deze campagne werken we voor het eerst samen met twee BN’ers  en breiden we onze communicatiemiddelen uit naar nationale televisie. Hier is geen reclamebureau aan te pas gekomen. Een campagne waar we nu al trots op zijn!”

Vanaf 7 juni is de spot primetime te zien op Ned 1, 2 en 3 rondom de EK-wedstrijden. In de spot wordt de exclusieve Oranje Burger van De Beren gepromoot door John de Wolf en Sierd de Vos.GIG creative film production is verantwoordelijk geweest voor het complete videoconcept van de commercial.

Oranje Burger

Het is geen toeval dat de reclame op 7 juni live gaat. Op 5 juni openen de restaurants pas écht de deuren. In de EK-campagne, waarvan de tv-commercial een onderdeel is, staat de Oranje Burger centraal. Bedenker ervan is chef-kok Sander van Waas. Als voetbalsupporter in hart en nieren is hij sinds klein jongetje groot fan van John de Wolf. Het is dan ook een droom dat de voormalig Nederlands elftalspeler achter zijn creatie staat.



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken