Eigenaar Jumbo gaat wereldwijd met La Place

Eigenaar Jumbo gaat wereldwijd met La Place
  • Food-en-retail
  • 2 jul 2021 @ 15:12
  • 15582 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StrategieLeadsWinkelenMarketing

La Place moet binnen een paar jaar zijn uitgerold tot een wereldwijd concept 'met enkele honderden vestigingen', waarvan zeker honderd in Nederland.

Dit zegt Jumbo-topman Frits van Eerd in gesprek met NU.nl. Zijn familiebedrijf nam ruim 100 La Place-restaurants in 2016 over van het opgeheven warenhuis V&D.

Renaissance
'We willen naar honderden la Place-vestigingen over de hele wereld, met minimaal honderd in Nederland', vertelt Van Eerd. De Groep heeft na een sanering door onder andere corona nu zelf nog maar een tiental La Place-vestigingen over. Begin 2021 werden circa 40 filialen overgedaan aan cateraar Vermaat Groep, die de exploitatie overnam. Jumbo bleef wel eigenaar van de formule. De inlijving van La Place moeten we dan ook niet zien als een mislukking, stelt zegt Van Eerd in het interview. Nu volgen nieuwe expansieplannen, waaronder ook sensationele voor groei over de grenzen. Intussen wordt ook een nieuwe formule uitgerold: La Place Express, dat meer een 'to-go concept' is. 'Dat moet de wereld gaan veroveren. Met de nieuwe formule willen we overal zitten waar veel mensen langskomen.'
Lees hier verder

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken