Eigenaar Jumbo gaat wereldwijd met La Place
- Food-en-retail
- 2 jul 2021 @ 15:12
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieLeadsWinkelenMarketing
- 2 jul 2021 @ 15:12
- Peter van Woensel Kooy
La Place moet binnen een paar jaar zijn uitgerold tot een wereldwijd concept 'met enkele honderden vestigingen', waarvan zeker honderd in Nederland.
Dit zegt Jumbo-topman Frits van Eerd in gesprek met NU.nl. Zijn familiebedrijf nam ruim 100 La Place-restaurants in 2016 over van het opgeheven warenhuis V&D.
Renaissance
'We willen naar honderden la Place-vestigingen over de hele wereld, met minimaal honderd in Nederland', vertelt Van Eerd. De Groep heeft na een sanering door onder andere corona nu zelf nog maar een tiental La Place-vestigingen over. Begin 2021 werden circa 40 filialen overgedaan aan cateraar Vermaat Groep, die de exploitatie overnam. Jumbo bleef wel eigenaar van de formule. De inlijving van La Place moeten we dan ook niet zien als een mislukking, stelt zegt Van Eerd in het interview. Nu volgen nieuwe expansieplannen, waaronder ook sensationele voor groei over de grenzen. Intussen wordt ook een nieuwe formule uitgerold: La Place Express, dat meer een 'to-go concept' is. 'Dat moet de wereld gaan veroveren. Met de nieuwe formule willen we overal zitten waar veel mensen langskomen.'
Lees hier verder
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- expansie
- V&D
- la Place
- honderd
- Jumbo
- La Place Express
- topman
- La Place
- to-go
- Frits van Eerd
- Vermaat Groep
- warenhuis
- concept
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




