Eigenaar Jumbo gaat wereldwijd met La Place
- Food-en-retail
- 2 jul 2021 @ 15:12
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieLeadsWinkelenMarketing
- 2 jul 2021 @ 15:12
- Peter van Woensel Kooy
La Place moet binnen een paar jaar zijn uitgerold tot een wereldwijd concept 'met enkele honderden vestigingen', waarvan zeker honderd in Nederland.
Dit zegt Jumbo-topman Frits van Eerd in gesprek met NU.nl. Zijn familiebedrijf nam ruim 100 La Place-restaurants in 2016 over van het opgeheven warenhuis V&D.
Renaissance
'We willen naar honderden la Place-vestigingen over de hele wereld, met minimaal honderd in Nederland', vertelt Van Eerd. De Groep heeft na een sanering door onder andere corona nu zelf nog maar een tiental La Place-vestigingen over. Begin 2021 werden circa 40 filialen overgedaan aan cateraar Vermaat Groep, die de exploitatie overnam. Jumbo bleef wel eigenaar van de formule. De inlijving van La Place moeten we dan ook niet zien als een mislukking, stelt zegt Van Eerd in het interview. Nu volgen nieuwe expansieplannen, waaronder ook sensationele voor groei over de grenzen. Intussen wordt ook een nieuwe formule uitgerold: La Place Express, dat meer een 'to-go concept' is. 'Dat moet de wereld gaan veroveren. Met de nieuwe formule willen we overal zitten waar veel mensen langskomen.'
Lees hier verder
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- topman
- to-go
- expansie
- la Place
- V&D
- Jumbo
- concept
- honderd
- La Place Express
- Frits van Eerd
- warenhuis
- Vermaat Groep
- La Place
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing