Eigenaar Jumbo gaat wereldwijd met La Place
- Food-en-retail
- 2 jul 2021 @ 15:12
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieLeadsWinkelenMarketing
- 2 jul 2021 @ 15:12
- Peter van Woensel Kooy
La Place moet binnen een paar jaar zijn uitgerold tot een wereldwijd concept 'met enkele honderden vestigingen', waarvan zeker honderd in Nederland.
Dit zegt Jumbo-topman Frits van Eerd in gesprek met NU.nl. Zijn familiebedrijf nam ruim 100 La Place-restaurants in 2016 over van het opgeheven warenhuis V&D.
Renaissance
'We willen naar honderden la Place-vestigingen over de hele wereld, met minimaal honderd in Nederland', vertelt Van Eerd. De Groep heeft na een sanering door onder andere corona nu zelf nog maar een tiental La Place-vestigingen over. Begin 2021 werden circa 40 filialen overgedaan aan cateraar Vermaat Groep, die de exploitatie overnam. Jumbo bleef wel eigenaar van de formule. De inlijving van La Place moeten we dan ook niet zien als een mislukking, stelt zegt Van Eerd in het interview. Nu volgen nieuwe expansieplannen, waaronder ook sensationele voor groei over de grenzen. Intussen wordt ook een nieuwe formule uitgerold: La Place Express, dat meer een 'to-go concept' is. 'Dat moet de wereld gaan veroveren. Met de nieuwe formule willen we overal zitten waar veel mensen langskomen.'
Lees hier verder
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- topman
- La Place
- Vermaat Groep
- honderd
- warenhuis
- V&D
- Frits van Eerd
- la Place
- La Place Express
- Jumbo
- concept
- to-go
- expansie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes