De Kuyper introduceert 'De Kuyper Zero'
- Food-en-retail
- 19 nov 2021 @ 08:43
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 19 nov 2021 @ 08:43
- Peter van Woensel Kooy
Koninklijke De Kuyper introduceert haar nieuwste innovatie: De Kuyper Zero, vier klassieke cocktails zonder alcohol maar met dezelfde volwassen smaak, mondgevoel en kick.
De Kuyper Zero Mojito, De Kuyper Zero Strawberry Daiquiri, De Kuyper Zero Margarita en De Kuyper Zero Pornstar Martini cocktails zijn eind november in Nederland beschikbaar.
Nieuwsgierigheid en passie voor cocktails zijn de constante drijvende kracht achter innovatieve en succesvolle nieuwe productontwikkelingen. Met meer dan 325 jaar expertise in het creëren van hoogwaardige, heerlijk smakende cocktails, heeft De Kuyper deze alcoholvrije ready-to-drink cocktails gemaakt om de wereldwijde trend van gezondere maar comfortabele levensstijlen te vergemakkelijken.
Mark de Witte, CEO van Koninklijke De Kuyper, zegt over deze lancering: 'De visie van ons bedrijf is ‘Own the Cocktail’. Dat betekent dat we geweldig smakende cocktails van hoge kwaliteit willen aanbieden voor iedereen, elke smaak en elke gelegenheid. De Kuyper Zero is een van de antwoorden op de stijgende trend van no and low alcohol. Deze vier klassieke, alcoholvrije cocktails hebben we ontwikkeld voor het toenemende aantal consumenten die willen genieten van sociale momenten zonder alcohol of laag in alcohol en die geen compromissen willen sluiten. Met onze expertise weten we precies hoe een perfecte cocktail moet smaken en hebben we deze perfecte alternatieven zonder alcohol ontwikkeld.'
De Kuyper Zero Mojito is een alcoholvrije verfrissende klassieker, die de smaak van limoen, munt en het pittige karakter van rum combineert met een lichte bubbel. Het best koud geserveerd in een longdrinkglas, gevuld met (crushed) ijs en een takje munt.
De alcoholvrije De Kuyper Zero Pornstar Martini cocktail combineert de smaak van passievrucht met zachte vanille plus een vleugje limoen. Schud eerst – eventueel met ijs om een schuimlaag te creëren – serveer dan voor de beste smaak, koud in een martiniglas en garneer met een halve passievrucht.
De Kuyper Zero Strawberry Daiquiri is een fruitige, alcoholvrije versie van de rumklassieker. De fruitige smaak van zomerse aardbeien vermengt zich met de smaak van limoen en de stevige smaak van suikerriet. Best koud geserveerd in een cocktail coupe met een partje limoen.
De iconische ‘zoetzure’ alcoholvrije De Kuyper Zero Margarita is meesterlijk gemaakt met smaken van limoen, sinaasappel en agave. Best koud geserveerd in een margarita glas met een partje limoen.
'Alcohol doet veel met smaak en mondgevoel in een drankje. Er is geen 100% alternatief voor. Toch wilden we niet de makkelijke weg nemen en de cocktails laten smaken naar limonade of vruchtensap zoals zo vaak het geval is. In plaats daarvan zochten we naar een sensatie die gelijk was aan die van een alcoholische cocktail. Het was best een uitdaging. Omdat we veel verschillende opties hebben geprobeerd, was het een van onze meest complexe projecten voor de ontwikkeling van nieuwe producten. Met behulp van botanicals en enkele geheime ingrediënten is het ons gelukt om een overeenkomst met de kenmerken van alcohol te vinden. De Kuyper Zero cocktails hebben de juiste smaak, met herkenbare smaakelementen die passen bij de cocktail, bijvoorbeeld rum en tequila, maar geven ook een sensatie en effect in de mond, waardoor je een echte kick en de beleving van een volwassen drankje krijgt', vertelt Myriam Hendrickx, Master Distiller bij De Kuyper, die samen met Henk-Jan Schouten (Research & Development Koninklijke De Kuyper) De Kuyper Zero ontwikkelde.
De Kuyper Zero cocktails zijn verkrijgbaar in glazen flesjes van 200ml en met 0% alcohol. Nederlandse consumenten kunnen de alcoholvrije ready-to-drink cocktails kopen in supermarkten door het hele land vanaf eind november voor een adviesprijs van rond €2,49, meldt het merk.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes