Deze kerst wordt goud bij Jumbo

  • Food-en-retail
  • 6 dec 2021 @ 09:57
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketingKerst

Hoe de feestdagen er dit jaar ook uitzien, Jumbo zorgt ervoor dat deze Kerst in ieder geval thuis weer helemaal goud wordt. Want al kan er heel veel niet, één ding kan wel: mooie momenten beleven en gouden herinneringen maken.

'En mensen met een hart van goud? Die worden deze feestdagen bij Jumbo extra in het zonnetje gezet. Voor het kerstdiner kiezen veel klanten traditiegetrouw voor klassieke kerstgerechten. Jumbo heeft deze gerechten dit jaar in een modern jasje gestoken. Én veel extra bijzondere kerstproducten in het schap, waarbij gemak een hoofdrol speelt. Denk bijvoorbeeld aan een krachtige verse kreeftensoep, een heerlijke entrecote roast met cranberry, romige aardappel truffelgratin of een ijstaart met een laag zachte meringue. Deze gerechten zijn van restaurantkwaliteit en hebben bovendien een vriendelijke prijs', aldus de 100-jarige retailketen. Jumbo’s nieuwe kerstassortiment is sinds 6 december 2021 te vinden bij Jumbo winkels in heel Nederland en online via Jumbo.com en de Jumbo app.

Jumbo’s Kerstcommercial 2021
Deze Kerst mogen we van Jumbo genieten van de kleine momenten en dromen van meer. En dat is terug te zien in de nieuwe Kerstcommercial van Jumbo. Bas, de vader van het bekende Jumbo gezin, gespeeld door acteur Frank Lammers, houdt van gezelligheid en ook hij heeft een hart van goud. In de nieuwe campagne zien we dat hij deze kerst wel een beetje doorslaat. Wat begint als barmhartigheid, gewoon een aardige uitnodiging, wordt uiteindelijk wel héél gezellig. Hij doet eigenlijk waar we deze kerst allemaal van dromen. Of toch niet helemaal..?

Jumbo’s bijzondere kerstassortiment
Bij kerst horen tradities en die zie je vaak terug in het kerstdiner. Soms is dat een ingrediënt dat onlosmakelijk verbonden is met kerst, soms een bepaald gerecht. Gourmetten is traditiegetrouw populair en daarom biedt Jumbo dit jaar weer uitgebreide keuze tussen vlees, vis en vega. Jumbo is naar eigen zeggen altijd bezig met innovatie en productontwikkeling en heeft een verrassende draai gegeven aan traditionele gerechten. Bijvoordeeld door het toevoegen van nieuwe smaakcombinaties, in te spelen op de trend van gemak en de trend van minder vlees en meer groente. Als opvallende nieuwe producten in de Jumbo supermarkt deze feestdagen meldt de retailer:





* Verse soeppakketten om binnen een handomdraai een lekker én gezond voorgerecht op tafel te zetten. De pakketten zijn er in drie varianten: pastinaak truffelsoep, pompoensoep en kerstomaatjespaprikasoep.
* Verspakketten voor het hoofdgerecht, boordevol verse groenten, met overheerlijke sauzen en tips om het bord mooi op te maken. De drie varianten zijn: biefstuk met rodewijnsaus, varkenshaas truffelroomsaus en zalm met hollandaisesaus.
* Feestelijk vegetarisch gehaktbrood van champignons en kruiden met cranberry compôte.
* Verse La Place ravioli in stervorm in de smaken ‘stoofvlees bereid met vino Chianti’ en ‘truffel en champignon’.
* Het borrelassortiment van Jumbo is dit jaar verder uitgebreid, met onder andere heerlijke warme tapas zoals mini pizza’s met echte Italiaanse bodem.
* Dit worden de feestdagen van de minigroenten. Want klein is fijn! Jumbo heeft dertien nieuwe minigroenten in het assortiment. Van courgette tot patisson, van venkel tot prei. Kleine smaakbommetjes als grote verrassingen op het bord.
* Kalkoen van eigen, Nederlandse bodem – de Caringa kalkoen is een speciaal nieuw kerstras van 3-5 kilogram met het 1 ster Beter Leven Keurmerk. Een exclusief product dat in Nederland alleen verkrijgbaar is bij de Jumbo Foodmarkt en enkele grote Jumbo winkels.






Inspiratie en Kersthulp
In de kerstspecial van het Hallo magazine toont Jumbo een selectie van 35 recepten met de nieuwste toppers. Op Jumbo.com en in de Jumbo app kan de klant terecht voor nog veel meer inspiratie met maar liefst 800 kerstrecepten. Het magazine is vanaf 8 december 2021 gratis verkrijgbaar. Voor degenen die echt niet kunnen kiezen uit al het lekkers en bij wie de kerststress oploopt, ontwikkelde Jumbo een handige online kersthulp. Aan de hand van vijf vragen krijgen klanten hulp bij het samenstellen van een bijzonder diner. Helemaal gebaseerd op hun eigen voorkeuren.

Gouden Hart campagne
In 2021 vierde Jumbo het 100-jarig jubileum van het familiebedrijf en werd bekroond met een Koninklijke onderscheiding. Colette Cloosterman-van Eerd, CCO van Jumbo: 'De feestdagen komen eraan en we sluiten bij Jumbo straks een uitzonderlijk jaar af. Voor ons had dit jaar een gouden randje en we hebben onze klanten op verschillende manieren verrast. Rondom de feestdagen willen we graag nog iets extra’s terugdoen voor onze klanten en buurtgenoten. Allereerst door hen alles te bieden in onze winkels, om Kerstmis in ieder geval thuis helemaal goud te maken. Maar we gaan ook op zoek naar mensen die het voorbije jaar iets uitzonderlijks deden voor een ander. Denk aan de vrijwilligers in de kantine, personen die het speeltuintje opruimen, of zorgzame buren die ouderen helpen met de boodschappen of klusjes. Deze buurtgenoten zijn een belangrijk onderdeel van onze samenleving én daarom ook van ons. En daarom zetten wij de mensen met een hart van goud deze feestdagen graag in het zonnetje!'

Sinds maandag 6 december 2021 is ook Jumbo’s 'Gouden Hart'-kerstcampagne gestart. Jumbo roept klanten op om 'mensen met een hart van goud' te nomineren, door in de winkel een Gouden Hart met naam en toelichting in de kerstboom te hangen óf de suggestie in de speciale inleverbox te stoppen. Na afloop van de actie kiest iedere Jumbo winkel zelf de mooiste verhalen van mensen met een hart van goud uit, om aan hen persoonlijk een Gouden Harten verrassingspakket te overhandigen.
(PvWK)

credits commercial
verantwoordelijk bij Jumbo: Werner van Vessem, George van Ravenswaaij, Marlon Verbrugge, Anne Peters
bureau: Alfred International
creatie: Rogier Mahieu, Jeroen van de Sande, Albert Vegers
strategie: Edward van de Ridder
account: Edgar Rijnders, Jochem Bron, Aafke Obbes, Anna Versluis
RTV Director: Charlotte Kempers, Anne de Ritter, Vittoria Robijns
productiemaatschappij: Suikerdepôt
regisseur: Werner Damen
producer: Paul Harting
DOP: Boas van Milligen Bielke
offline editor: Kim Hinrichs @Ronnie
productiemaatschappij: Nosh
regisseur food: Jordy van Meer
producer food: Mady Angelino
DOP Food: Justin Bodenkamp
offline editor Food: Taco Arts @Ronnie, Erik Verhulst
geluidsstudio: Joep Meijburg - Public Audio
grading: Job te Veldhuis & Erik van den Heuvel | De Grot
VFX: Lise Prud’homme - Freddy | Postoffice
online edit: Dion Slegt – Freddy
studio: Bas Aarse, Vanessa Spolders
muziek: 'Rockin’ around the Christmas Tree' - MassiveMusic























Naschrift Jumbo:
'De kerstcommercial van Jumbo werd dit jaar opgenomen voordat de coronamaatregelen werden aangescherpt en 1,5 meter afstand houden en het dragen van mondkapjes weer geadviseerd of verplicht werden. Tijdens de opnames was het toegestaan met een grote groep samen te werken en werden alle toen geldende maatregelen van de Rijksoverheid nageleefd. Bovendien werden voor aanvang van de opnames álle crewleden getest op Covid-19.'














Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken