GranFood wint Distrifood Marketing Award 'glorieus'

GranFood wint Distrifood Marketing Award 'glorieus'
  • Food-en-retail
  • 20 jul 2022 @ 10:32
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFoodAwards

‘GranFood heeft de beste trademarketing.' Dat concluderen de retailinkopers op vragen van Distrifood, op zoek naar een winnaar. Het bedrijf is een ‘grote aanjager in ondersteuning van groeisegmenten.'

Daarnaast is GranFood een partij die al zijn plannen 360 graden doorvertaalt in supermarktmedia én in eigen kanalen, stelt het vakmedium, dat spreekt van een 'glrieuze overwinning'. Jury-teams van Frances Franken (Jumbo), Henk van Harn (AH) en Said BelHassan (Superunie) tekenden voor de beoordeling. 'Wie de lijst van dit jaar doorloopt, ziet wederom bedrijven die erg consequent zijn in hun strategie: ze weten waar ze willen winnen. Drie jaar geleden liet Unilever dat al blijken door een drieslag te slaan: winnen in drie categorieën en de overallprijs meepakken. Het daarop pakte Johma de hoofdprijs. Vorig jaar was het JDE', meldt de redactie van Distrifood.

Grote merken in food
GranFood gaat er in 2022 met de overall Marketing Award van door. Sinds 1989 is GranFood specialist in het bouwen en distribueren van toonaangevende internationale FMCG merken in de Benelux, waaronder verschillende a-merken in food zoals B&L, Grand'Italia, V8, Ponti, Sapori, Aardappel Anders en Star. Dit zijn de overige winnaars per categorie:

Maaltijden, pizza’s en salades: GranFood

Agf en (vlees-)conserven: Bonduelle

Vlees, vis, vleeswaren en vleesvervangers, zuivelvervangers: Beyond Meat

Kaas: Cono Kaasmakers

Zuivel, eieren en geelvetten: Arla

Brood en ontbijtproducten: Repen Bolletje

Diepvries: Van Geloven

Bieren, wijnen en aperitieven: Brouwerij 't IJ

Niet-alcoholische dranken: Coca-Cola

Koffie, thee, cacao, witmakers en suiker: Jacobs Douwe Egberts

Zoutjes, chocolade en zoetwaren: PepsiCo

Soepen, smaakmakers en maaltijdversierders: Remia

Drogmetica en non-food (personal care): Nestlé (Purina)

Schoonmaak- en wasmiddelen, onderhoudsartikelen (household): Procter & Gamble

De juryrapporten en meer info staan hier.
(PvWK, foto: GranFood - bron: Distrifood)
 

Hoe de Marketing Award tot stand komt
De Distrifood Marketing Award is de prijs voor de beste (trade)marketingprestatie van levensmiddelenfabrikanten. Aan de basis liggen drie feitelijke onderzoeken ten grondslag, uitgevoerd in opdracht van Distrifood: Industributie, Wheel of Retail en snelle groei binnen de Merken Top 100. Deze zijn aangevuld met een beoordeling door een topjury vanuit de retail. De teams van Frances Franken (Jumbo), Henk van Harn (Albert Heijn) en Said Belhassan (Superunie) tekenen voor de beoordeling. Voor veertien categorieën zijn op deze wijze per categorie, waar mogelijk, drie nominaties geselecteerd. In totaal levert dat 33 toppers op, die waardering hebben verdiend voor hun innovatie, groei of trade marketing. De jury wijst op onafhankelijke basis een winnaar aan per categorie. Voor dé Distrifood Marketing Award heeft de topjury de beste bedrijven voor hun marketingprestatie nog eens extra punten toegekend, wat leidde tot Granfood als overallwinnaar.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken