GranFood wint Distrifood Marketing Award 'glorieus'
- Food-en-retail
- 20 jul 2022 @ 10:32
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFoodAwards
- 20 jul 2022 @ 10:32
- Peter van Woensel Kooy
‘GranFood heeft de beste trademarketing.' Dat concluderen de retailinkopers op vragen van Distrifood, op zoek naar een winnaar. Het bedrijf is een ‘grote aanjager in ondersteuning van groeisegmenten.'
Daarnaast is GranFood een partij die al zijn plannen 360 graden doorvertaalt in supermarktmedia én in eigen kanalen, stelt het vakmedium, dat spreekt van een 'glrieuze overwinning'. Jury-teams van Frances Franken (Jumbo), Henk van Harn (AH) en Said BelHassan (Superunie) tekenden voor de beoordeling. 'Wie de lijst van dit jaar doorloopt, ziet wederom bedrijven die erg consequent zijn in hun strategie: ze weten waar ze willen winnen. Drie jaar geleden liet Unilever dat al blijken door een drieslag te slaan: winnen in drie categorieën en de overallprijs meepakken. Het daarop pakte Johma de hoofdprijs. Vorig jaar was het JDE', meldt de redactie van Distrifood.
Grote merken in food
GranFood gaat er in 2022 met de overall Marketing Award van door. Sinds 1989 is GranFood specialist in het bouwen en distribueren van toonaangevende internationale FMCG merken in de Benelux, waaronder verschillende a-merken in food zoals B&L, Grand'Italia, V8, Ponti, Sapori, Aardappel Anders en Star. Dit zijn de overige winnaars per categorie:
Maaltijden, pizza’s en salades: GranFood
Agf en (vlees-)conserven: Bonduelle
Vlees, vis, vleeswaren en vleesvervangers, zuivelvervangers: Beyond Meat
Kaas: Cono Kaasmakers
Zuivel, eieren en geelvetten: Arla
Brood en ontbijtproducten: Repen Bolletje
Diepvries: Van Geloven
Bieren, wijnen en aperitieven: Brouwerij 't IJ
Niet-alcoholische dranken: Coca-Cola
Koffie, thee, cacao, witmakers en suiker: Jacobs Douwe Egberts
Zoutjes, chocolade en zoetwaren: PepsiCo
Soepen, smaakmakers en maaltijdversierders: Remia
Drogmetica en non-food (personal care): Nestlé (Purina)
Schoonmaak- en wasmiddelen, onderhoudsartikelen (household): Procter & Gamble
De juryrapporten en meer info staan hier.
(PvWK, foto: GranFood - bron: Distrifood)
Hoe de Marketing Award tot stand komt
De Distrifood Marketing Award is de prijs voor de beste (trade)marketingprestatie van levensmiddelenfabrikanten. Aan de basis liggen drie feitelijke onderzoeken ten grondslag, uitgevoerd in opdracht van Distrifood: Industributie, Wheel of Retail en snelle groei binnen de Merken Top 100. Deze zijn aangevuld met een beoordeling door een topjury vanuit de retail. De teams van Frances Franken (Jumbo), Henk van Harn (Albert Heijn) en Said Belhassan (Superunie) tekenen voor de beoordeling. Voor veertien categorieën zijn op deze wijze per categorie, waar mogelijk, drie nominaties geselecteerd. In totaal levert dat 33 toppers op, die waardering hebben verdiend voor hun innovatie, groei of trade marketing. De jury wijst op onafhankelijke basis een winnaar aan per categorie. Voor dé Distrifood Marketing Award heeft de topjury de beste bedrijven voor hun marketingprestatie nog eens extra punten toegekend, wat leidde tot Granfood als overallwinnaar.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Bolletje
- Cono Kaasmakers
- Brouwerij 't IJ
- Distrifood
- prijs
- Bonduelle
- inkoop
- Jacobs Douwe Egberts
- merk
- food
- PepsiCo
- Arla
- retail
- Beyond Meat
- Coca-Cola
- Remia
- GranFood
- Granfood
- Marketing Award
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi start 'Waar liggen de eieren'
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Hema lanceert campagne Het Thuistoilet tegen wc-tekort op...
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
- Retailmedia: La Place lanceert app... 18-04-2025
- Waarom chocolade met Pasen meer is... 17-04-2025
- 'Broodjes van Sam en Joris'... 17-04-2025
- Primark leert jongeren naaien17-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management