La Vie haakt gevat in op reclameverbod Haarlem
- Food-en-retail
- 14 sep 2022 @ 07:58
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketing
- 14 sep 2022 @ 07:58
- Peter van Woensel Kooy
Op 5 september 2022 verbood Haarlem als eerste stad ter wereld om milieuredenen vleesreclame. Een week later is La Vie het eerste plantaardige vleesmerk dat reclame maakte in Haarlem.
We lazen het al op MarketingTribune: Haarlem blokkeert buitenreclame vlees.
'Ja, de campagne is een beetje een plaagstoot. Maar met een goede reden: we zijn ervan overtuigd dat plantaardig spek de toekomst heeft', licht Jur Baart van het verantwoordelijk communicatiebureau Fitzroy toe, 'Waarom de toekomst? Omdat het een perfect antwoord is op alle spanningen die gepaard gaan met de consumptie van varkensspek. Het merk smaakt net zo lekker als varkensspek en we verzinnen dit niet, het Technisens Instituut heeft de smaak in juni 2022 getest. Het product ziet er net zo uit als varkensspek, maar het bevat geen varkensvlees, waardoor we die schatjes kunnen redden waar we zoveel van houden. En iedereen kan aan dezelfde tafel zitten, "van Haarlem tot Harlem". Het productieproces verbruikt minder water en land. La Vie stoot minder CO2 uit. Kortom, wij vinden dat dit merk echt in Haarlem thuishoort.'
Hierboven en hieronder enkele uitingen voor La Vie in de abri's van JC Decaux te Haarlem. Waarvan er eentje strategisch naast een restaurant staat dat volgens de Gemeenteraad juist niet meer via buitenreclame mag communiceren. De uit Parijs afkomstige plantbased gamechanger zal volgens de posters 'binnenkort in een supermarkt in de buurt' opduiken. Lees hier verder over La Vie.
(PvWK)
Opdrachtgever: La Vie
Bureau: Fitzroy
Media: JC Decaux
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Fitzroy
- freedom of commercial speech
- Jur Baart
- inhaker
- La Vie
- plantbased
- creatie
- OOH
- reclameverbood
- vlees
- abri
- JC Decaux
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management