McDonald's biedt biebpas aan
- Food-en-retail
- 26 sep 2022 @ 10:14
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 26 sep 2022 @ 10:14
- Sjaak Hoogkamer
Tijdens de Kinderboekenweek (5 t/m 16 oktober) vinden kinderen in alle 259 McDonald’s restaurants naast een boekje of speeltje in hun Happy Meal ook een pasje voor een jeugdlidmaatschap bij de bibliotheek.
Op deze manier willen McDonald’s, de Vereniging Openbare Bibliotheken (VOB) en Stichting CPNB het lezen en lenen van boeken in familieverband stimuleren. De actie heeft daarnaast als doel zoveel mogelijk kinderen te wijzen op het gratis bibliotheeklidmaatschap dat sinds 1 juli voor iedereen onder de 18 jaar geldt.
‘Voor bibliotheken is het bijdragen aan leesplezier van kinderen een belangrijke opdracht’, zegt Klaas Gravesteijn, directeur van de VOB.
We willen met deze campagne kinderen bereiken die nog niet naar de bibliotheek komen. Kinderen tot 18 jaar kunnen gratis lid worden van de bibliotheek, maar dat weten veel mensen nog niet.
Veel gezinnen bezoeken McDonald’s; als die gezinnen via deze weg leren over het gratis jeugdlidmaatschap van de Bibliotheek en zo het plezier van lezen ontdekken, dan is dat geweldig.’
Bibliotheek Utrecht en McDonald’s restaurant Utrecht werken al enige tijd succesvol samen rondom de campagne ‘Wie dit leest… kan ook een boek lezen’. Met deze campagne wil Bibliotheek Utrecht ervoor zorgen dat alle kinderen van Utrecht lid worden van de bibliotheek en hen stimuleren om meer te lezen. In de stad Utrecht kregen kinderen daarom afgelopen voorjaar bij elk Happy Meal een voucher waarmee ze hun bibliotheeklidmaatschap konden verzilveren.
Annemarie Swijtink, managing director McDonald’s Nederland: ‘Sinds 2019 biedt McDonald's kinderen de keuze tussen een speeltje of een boekje. Tijdens de Kinderboekenweek in 2020 hebben we onze krachten gebundeld met CPNB, om lezen nog leuker en toegankelijker te maken. Samen met CPNB zetten we dit jaar nog een stap, door samen te werken met de Bibliotheek tijdens de Kinderboekenweek.’
Het thema van de Kinderboekenweek 2022 (die loopt van 5 tot en met 16 oktober) is Gi-ga-groen. Tijdens de Kinderboekenweek organiseren tal van bibliotheken, boekhandels, scholen en McDonald’s-restaurants (lees)evenementen rondom het thema.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- Goeiezaak richt The Culinary Agency op voor horecaketens
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ben & Jerry’s opent Brookie Pop-up... 07-05-2025
- Grolsch lanceert Feestweizen voor... 07-05-2025
- TikTok-campagne Spar speelt in op... 07-05-2025
- Desperados zoekt 'Head of Latin vibe'07-05-2025
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management