Unox Nieuwjaarsduik neemt aanloop van 226 km
- Food-en-retail
- 8 dec 2022 @ 13:15
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 dec 2022 @ 13:15
- Sjaak Hoogkamer
Na twee jaar afwezigheid is de Unox Nieuwjaarsduik weer terug. Volgens Unox kan niemand eigenlijk wachten, dan maar een hele lange aanloop.
De aanloop naar Scheveningen – het decor van de grootste nieuwjaarsduik ter wereld - begint daarom al op 30 december. In Winterswijk, aan de Duitse grens… 226 kilometer van het Noordzeestrand. Deze ‘langste aanloop ooit’ is in opdracht van Unilever bedacht door het Amsterdamse bureau Being There. De campagne ziet middels content, social media en PR het levenslicht. Banka Media tekent traditiegetrouw voor de PR.
Vanwege corona kon het evenement twee keer niet doorgaan. Unox kwam daarom met een alternatief, door Noordzeewater te verpakken in soepblikken, zodat mensen gewoon konden ‘thuisduiken’: de zogenoemde Unox Nieuwjaarsduik uit Blik.
Het bleek volgens Being There 2 jaar op rij een groot succes met een Zilveren Lamp, twee Esprix en twee SAN Accenten als gevolg. De campagne werd bij de SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne van de Benelux.
De Nieuwjaarsduik is een winterse traditie die in heel Nederland leeft.’ zegt Liane Lens marketingmanager van Unox. van Unox. ‘Met een aanloop van ruim 200 kilometer warmen we heel Nederland op voor een onvergetelijke nieuwjaarsduik.’
'Wij doen al zoveel jaar de PR voor de Unox Nieuwjaarsduik', vult Erik Graadt van Roggen van Banka Media aan. 'Op nieuwjaarsdag staan we altijd op het strand om de tientallen ter plekke aanwezige media te begeleiden. Nu mag ik in de dagen ervoor deel uitmaken van de langste aanloop ooit, door een tijdje de nieuwjaarsfakkel te dragen. Die kans die wilde ik niet laten schieten.'
De Nieuwjaarsduikfakkel – met een vlam in de vorm van een oranje Unox-muts - wordt overgedragen van de ene loper aan de volgende. Nieuwjaarsduik-voorzitter Schuttert bijt het spits af in Winterswijk en zal het stokje na een paar kilometer doorgeven. Zo starten we samen onze langste aanloop ooit naar de Unox Nieuwjaarsduik in Scheveningen.
Robrecht Stoekenbroek van Being There neemt met trots een deel van de route voor zijn rekening: ‘De kunst bij dit soort terugkerende merkactivaties is dat je zoekt naar iets dat het weer nieuw elan geeft. Dit jaar wilden we – na twee jaar inblikken – vieren dat we weer fysiek, met elkaar kunnen duiken en fris het nieuwe jaar in kunnen. En omdat de uiteindelijke duik wordt ingeluid met een hartstochtelijke aanloop met elkaar, hebben we dat dit jaar wat uitvergroot in de campagne.’
Credits
Unox: Esther van Spronsen, Liane Lens en Jan van den Berg
Concept ‘Langste Aanloop Ooit’: Being There
Media en PR: Banka Media
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- M&M's lijkt te zwichten voor rechts Amerika blijkt niet zo...
- Robbie Williams nieuwe ster naast Felix the Cat
- Fris Supermarkt opent in Amsterdam gratis supermarkt voor...
- Domino's komt met hit tijdens carnaval - de Frietzza
- [column] Say cheese (burger)
- McDonald's Nederland lanceert opvallende prijscampagne waar...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Eerste producten geleverd bij Plus... 03-02-2023
- Distributie Albert Heijn steeds... 03-02-2023
- Vice Media Group en EU lanceren... 03-02-2023
- Albert Heijn en BP openen 100e... 02-02-2023
- Nederlander blijft bij huismerk:... 02-02-2023
- Lidl maakt nieuwe aanpak gezondheid... 02-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day