Unox Nieuwjaarsduik neemt aanloop van 226 km

  • Food-en-retail
  • 8 dec 2022 @ 13:15
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Na twee jaar afwezigheid is de Unox Nieuwjaarsduik weer terug. Volgens Unox kan niemand eigenlijk wachten, dan maar een hele lange aanloop.

De aanloop naar Scheveningen – het decor van de grootste nieuwjaarsduik ter wereld - begint daarom al op 30 december. In Winterswijk, aan de Duitse grens… 226 kilometer van het Noordzeestrand. Deze ‘langste aanloop ooit’ is in opdracht van Unilever bedacht door het Amsterdamse bureau Being There. De campagne ziet middels content, social media en PR het levenslicht. Banka Media tekent traditiegetrouw voor de PR.

Vanwege corona kon het evenement twee keer niet doorgaan. Unox kwam daarom met een alternatief, door Noordzeewater te verpakken in soepblikken, zodat mensen gewoon konden ‘thuisduiken’: de zogenoemde Unox Nieuwjaarsduik uit Blik.

Het bleek volgens Being There 2 jaar op rij een groot succes met een Zilveren Lamp, twee Esprix en twee SAN Accenten als gevolg. De campagne werd bij de SABRE Awards uitgeroepen tot de beste PR-campagne van de Benelux.

De Nieuwjaarsduik is een winterse traditie die in heel Nederland leeft.’ zegt Liane Lens marketingmanager van Unox. van Unox. ‘Met een aanloop van ruim 200 kilometer warmen we heel Nederland op voor een onvergetelijke nieuwjaarsduik.’

'Wij doen al zoveel jaar de PR voor de Unox Nieuwjaarsduik', vult Erik Graadt van Roggen van Banka Media aan. 'Op nieuwjaarsdag staan we altijd op het strand om de tientallen ter plekke aanwezige media te begeleiden. Nu mag ik in de dagen ervoor deel uitmaken van de langste aanloop ooit, door een tijdje de nieuwjaarsfakkel te dragen. Die kans die wilde ik niet laten schieten.'

De Nieuwjaarsduikfakkel – met een vlam in de vorm van een oranje Unox-muts - wordt overgedragen van de ene loper aan de volgende. Nieuwjaarsduik-voorzitter Schuttert bijt het spits af in Winterswijk en zal het stokje na een paar kilometer doorgeven. Zo starten we samen onze langste aanloop ooit naar de Unox Nieuwjaarsduik in Scheveningen.

Robrecht Stoekenbroek van Being There neemt met trots een deel van de route voor zijn rekening: ‘De kunst bij dit soort terugkerende merkactivaties is dat je zoekt naar iets dat het weer nieuw elan geeft. Dit jaar wilden we – na twee jaar inblikken – vieren dat we weer fysiek, met elkaar kunnen duiken en fris het nieuwe jaar in kunnen. En omdat de uiteindelijke duik wordt ingeluid met een hartstochtelijke aanloop met elkaar, hebben we dat dit jaar wat uitvergroot in de campagne.’

Credits

Unox: Esther van Spronsen, Liane Lens en Jan van den Berg

Concept ‘Langste Aanloop Ooit’: Being There

Media en PR: Banka Media



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken