Vegitalian casual dining foodconcept breidt uit
- Food-en-retail
- 16 mrt 2023 @ 15:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketingInnovatie
- 16 mrt 2023 @ 15:15
- Peter van Woensel Kooy
Het plantaardige casual dining concept Vegitalian gaat intensief samenwerken met een groep impact-investeerders, om stevige internationale groeiambities waar te maken. De komende jaren investeert V-Square in de opening van tientallen vestigingen binnen en buiten Nederland van de restaurant-, catering- en bezorgketen.
Voor 2023 wordt gekeken naar locaties (gemiddeld 300 m2) in grote steden. Begin april heropent het restaurant aan de Schoutenstraat in Utrecht. Amsterdam krijgt begin september de eerste Vegitalian op de Bilderdijkstraat. ‘Vegitalian is een gamechanger, die met haar gezonde expansieplannen de transitie naar plantaardig eten stevig gaat stimuleren en consumenten zal inspireren.’
Vegitalian komt uit de keuken van horecaondernemers Sippien Baarsma, Wichert van Rijn en Joep van den Bersselaar. Hun filosofie is dat betaalbaar lekker eten, creativiteit en gastheerschap hand in hand gaan met duurzaamheid en gezondheid. Zij zijn al jaren bewezen succesvol met concepten als The Streetfood Club, Carmel Market, Ruby Rose en Bar Cava. In 2020 ontwikkelden ze Vegitalian, een op de Italiaanse keuken geïnspireerd casual dining concept met een volledig vegetarisch en grotendeels veganistisch menu. De eerste vestiging in de Utrechtse Schoutenstraat was een instant hit onder jong publiek tussen 20 en 45 jaar. In 2022 opende een Vegitalian pizzabar in de Nachtegaalstraat in Utrecht.
Totaalconcept
Medeoprichter Joep van den Bersselaar over het commerciële succes van Vegitalian: 'We zijn een totaalconcept: Vegitalian is er waar en wanneer je maar wilt. We hebben ontbijt, lunch, patisserie, take-away en delivery. Bedrijven die trek hebben in lekkere en duurzame vega(n) catering kunnen ook bij ons terecht. We willen het voor iedereen zo toegankelijk, makkelijk en feestelijk mogelijk maken om vega of vergan te eten.' De eigenaren hebben een missie met Vegitalian. ‘Conscious without concessions’. Van den Bersselaar: 'We willen een positieve impact maken op de planeet, mensen en dierenwelzijn. Onze ambitie is groter dan de stad Utrecht, en zelfs groter dan Nederland. Wij willen een bijdrage leveren door het maken van bewuste keuzes aantrekkelijk te maken voor een groter publiek.'
V-Square
Investeringsclub V-Square omschrijft zichzelf als de groeimotor voor op plantaardige leest geschoeide restaurants en maaltijdbezorgers. De missie is de eiwittransitie te versnellen door gezond en duurzaam voedsel overal gemakkelijk bereikbaar te maken. Tegelijkertijd wil V-Square met gezellig en heel lekker plantaardig eten zoveel mogelijk mensen verleiden hun eetgewoontes te veranderen. De groep ondernemers beschikt over diepgaande kennis van de markt en ervaring met hospitality, management, formulehoreca en internationale groei en bestaat uit ervaren ondernemers Felix Hillen (The Student Hotel/The Social Hub), Lucas Rijckmans, Markus Konings (conceptontwikkelingsbureau Sandenburg-DST) en Arjan Witteveen. V-Square heeft Vegitalian geselecteerd als groeibriljant die met professioneel advies en slim groeikapitaal de komende jaren stevig kan doorgroeien tot een scale-up foodbrand met tientallen vestigingen in Europa.
Kernkwaliteiten
Markus Konings: 'Vegitalian zit helemaal op de trend en de tijdsgeest om de revolutie van plantaardig eten te versnellen. Het casual dining concept verandert de markt dankzij zeven kernkwaliteiten: enorm gedreven ondernemers, een buitengewoon aantrekkelijke propositie, de focus op hoge kwaliteit, internationale potentie, een smaakvol ontworpen interieurconcept, het Italiaanse lifestyle en community-gevoel, en elke dag een perfecte klantbeleving dankzij geweldig personeel.'
Hieronder een beeldimpressie van de nieuwe formule.
(PvWK, beeld: Sandenburg DST)
BEELDIMPRESSIE VEGITALIAN
Op de foto boven het Vegitalian team en die van de ondernemers achter V-Square met van links naar rechts Wichert van Rijn, Arjan Witteveen, Felix Hillen (gehurkt), Joep van den Bersselaar (gehurkt), Sippien Baarsma (door de knieën), Lucas Rijckmans (fles in handen) en Markus Konings (glas in handen). Daaronder een beeldimpressie van de nieuwe formule. Meer info staat op www.vegitalian.nl.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- bezorging
- catering
- vega(n)
- merk
- The Social Hub)
- food
- restaurant
- conceptontwikkelingsbureau
- Arjan Witteveen. V-Square
- Felix Hillen
- The Student Hotel
- Sandenburg-DST
- plantbased
- Markus Konings
- Vegitalian
- klantbeleving
- Lucas Rijckmans
- CX
- introductie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers