PepsiCo in vuur en vlam
- Food-en-retail
- 7 jun 2024 @ 14:29
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 jun 2024 @ 14:29
- Sjaak Hoogkamer
Opvallen op de winkelvloer doe je zo, moet PepsiCo hebben gedacht toen ze een spectacular voor de introductie van de nieuwe ‘Flamin’ Hot’ variant van Doritos en Lay’s MAX lieten maken.
Om de Flamin’ Hot propositie van PepsiCo onder de aandacht te brengen heeft shopper marketing agency Brompton Road de nieuwe spicy varianten van Doritos en Lay’s in een brandende display geplaatst. Een schap in lichterlaaie, waar consumenten met hun arm als het ware door vlammen heen moeten reiken als ze deze chips niet kunnen weerstaan.
Flamin’ Hot is de eerste smaakvariatie die door meerdere merken van PepsiCo gevoerd wordt. Naast Doritos en Lay’s MAX hebben Cheetos en Duyvis Tijgernootjes ook een Flamin’ Hot variant. Met deze zogenaamde ‘multi-brand’ propositie speelt PepsiCo naar eigen zeggen ‘in op de toenemende trend van spicy en hot smaakvariaties.’
Lieke Spapens, managing partner Brompton Road: ‘Het lijkt een no-brainer om voor deze propositie iets met vuur te doen. Maar ondanks dat we tijdens de conceptronde nog niet exact wisten hoe we het productioneel moesten fixen, durfde ik voor dit idee direct mijn hand in het vuur te steken, om maar even in die sfeer te blijven.’
Productioneel bleek de combinatie van waterdamp en oranjerode ledverlichting de verrassende oplossing om een soort deep-fake effect te krijgen. ‘Je moet echt even drie keer kijken en voelen of het vuur toch stiekem niet echt is,’ aldus Spapens. Aan aandacht ontbreekt het dan ook niet. De Flamin’ Hot display is behoorlijk ‘Insta-fähig’ en wordt de vlammende illusie doorlopend door mobiele telefoons vastgelegd.
De display is nog tot week 25 te bewonderen in de AH to go op Amsterdam Centraal.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Frans Bauer rapt voor Uber Eats
- Kinderboekenweek: McDonalds komt opnieuw met boekje bij Happy...
- Jumbo verder richting duurzamer voedselsysteem met biologisch
- Jumbo brengt klanten samen tijdens Week tegen Eenzaamheid
- EasyToys nu ook in 1.200 Kruidvat-winkels te koop
- Consumentenbond Supermarkten oneerlijk over prijsverlagingen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Jongeren waarderen... 04-10-2024
- Van Gelder introduceert plantaardige... 04-10-2024
- [marketeer 209] Steven Kesler - co... 04-10-2024
- Dierendag: sekstoys niet voor de poes03-10-2024
- Commissarisjes bepalen nieuwe koers... 03-10-2024
- Ruim helft Nederlanders van plan... 03-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing