PepsiCo in vuur en vlam

PepsiCo in vuur en vlam
  • Food-en-retail
  • 7 jun 2024 @ 14:29
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Opvallen op de winkelvloer doe je zo, moet PepsiCo hebben gedacht toen ze een spectacular voor de introductie van de nieuwe ‘Flamin’ Hot’ variant van Doritos en Lay’s MAX lieten maken.

Om de Flamin’ Hot propositie van PepsiCo onder de aandacht te brengen heeft shopper marketing agency Brompton Road de nieuwe spicy varianten van Doritos en Lay’s in een brandende display geplaatst. Een schap in lichterlaaie, waar consumenten met hun arm als het ware door vlammen heen moeten reiken als ze deze chips niet kunnen weerstaan. 

Flamin’ Hot is de eerste smaakvariatie die door meerdere merken van PepsiCo gevoerd wordt. Naast Doritos en Lay’s MAX hebben Cheetos en Duyvis Tijgernootjes ook een Flamin’ Hot variant. Met deze zogenaamde ‘multi-brand’ propositie speelt PepsiCo naar eigen zeggen ‘in op de toenemende trend van spicy en hot smaakvariaties.’     

Lieke Spapens, managing partner Brompton Road: ‘Het lijkt een no-brainer om voor deze propositie iets met vuur te doen. Maar ondanks dat we tijdens de conceptronde nog niet exact wisten hoe we het productioneel moesten fixen, durfde ik voor dit idee direct mijn hand in het vuur te steken, om maar even in die sfeer te blijven.’       

Productioneel bleek de combinatie van waterdamp en oranjerode ledverlichting de verrassende oplossing om een soort deep-fake effect te krijgen. ‘Je moet echt even drie keer kijken en voelen of het vuur toch stiekem niet echt is,’ aldus Spapens. Aan aandacht ontbreekt het dan ook niet. De Flamin’ Hot display is behoorlijk ‘Insta-fähig’ en wordt de vlammende illusie doorlopend door mobiele telefoons vastgelegd.

De display is nog tot week 25 te bewonderen in de AH to go op Amsterdam Centraal. 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken