Dirk introduceert nieuwe producten met plantaardige toevoeging

- Food-en-retail
- 11 okt 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMVO
- 11 okt 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Retailketen Dirk van den Broek verruimt zijn schappen met plantaardigere vleesproducten. Hiermee zet de supermarkt een volgende stap in de eiwittransitie. Opmerkelijk: ze zijn voordeliger dan de 100% vleesvariant.
Om de keuze voor minder vlees naar eigen zeggen nog makkelijker te maken, zijn er twee nieuwe producten toegevoegd aan het vleesschap van Dirk. Het gemengd gekruid half-om-half gehakt en de runderhamburgers bestaan voor 60 procent uit vlees en 40 procent plantaardig eiwit uit velderwt.
Ivar Venema, manager commercie bij Dirk: 'Door de vermindering van vlees zijn de producten een duurzamere keuze en dus beter voor het milieu. Door deze producten voor een lagere prijs aan te bieden, stimuleren we onze klanten om eens plantaardiger te eten. Het is namelijk best even zoeken hoe je vlees vervangt als je dat niet gewend bent. Door de slimme mix hebben de producten een uitstekende smaak en is de structuur van het vlees intact gebleven. Daarom is dit een mooie tussenstap voor onze klanten. De plantaardigere variant is niet alleen beter voor het milieu, maar ook beter voor je portemonnee. Ze zijn namelijk voordeliger dan de 100% vleesvariant.'
Dit laatste is volgens veel 'plantbased-watchers' een belangrijk omslagpunt voor consumenten: beter en goedkoper.
Meer plantaardige eiwitten
Eerder dit jaar heeft Dirk van den Broek zijn doelstellingen voor de eiwittransitie verstevigd. Door vaker te kiezen voor een plantaardig eiwit, zoals noten, peulvruchten en granen, wordt de impact op de aarde verkleind. Met deze introductie hoopt Dirk steeds meer klanten te inspireren om plantaardiger te eten.
(PvWK)
Over Dirk
'Het familiebedrijf Dirk van den Broek omvat 131 winkels met een kwaliteitsdiscountformule. Dirk winkels zijn gevestigd in Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Drenthe, Flevoland, Overijssel, Friesland en Zeeland. Kijk voor meer informatie op www.dirk.nl.'
(bron: Dirk)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- merk
- vega
- doelstellingen
- Ivar Venema
- eiwittransitie
- mix
- schappen
- Dirk
- discountformule
- plantbased
- beter
- innovatie
- manager commercie
- Dirk van den Broek
- retail
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management