Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken

Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
  • Food-en-retail
  • 11 mrt 2025 @ 13:51
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Tango slaat een nieuwe weg in met een tankstationconcept in samenwerking met Bakker Bart. Het eerste vernieuwde station opent dit jaar in Deventer en biedt een eigentijdse foodervaring met verse broodjes en kwaliteitskoffie in een comfortabele omgeving waar bezoekers kunnen werken of ontspannen.

Elektrisch laden krijgt een prominentere rol binnen het concept, waarbij Tango inspeelt op de populariteit van elektrisch rijden en veranderende behoeften van automobilisten. Met deze samenwerking spelen Tango en Bakker Bart in op een bredere trend: tank- en laadstations ontwikkelen zich steeds meer tot retail- en ontmoetingslocaties.

Uit recent onderzoek blijkt dat 62% van de Nederlanders verwacht dat deze transformatie zich de komende tien jaar doorzet. Bovendien geeft bijna 30% aan vaker te stoppen bij een tank- of laadstation als er kwaliteitskoffie wordt geserveerd, terwijl ruim 20% een gevarieerd en gezond eetaanbod belangrijk vindt.

De nieuwe Tango-locaties, die in eerste instantie buiten snelwegen worden geopend, zijn niet alleen gericht op reizigers, maar ook op buurtbewoners. Hiermee wordt het tankstation niet langer enkel een functionele stop, maar een plek waar mensen samenkomen voor een korte pauze, een kop koffie of een maaltijd.

De samenwerking tussen Tango en Bakker Bart is een nieuwe standaard in de beleving van tank- en laadstations. Waar Tango zich richt op praktisch gemak en de toekomst van elektrisch laden, brengt Bakker Bart zijn expertise op het gebied van versbereide producten en gastvrijheid in. Dit resulteert in een concept waarin tanken, laden en genieten van eten en drinken naadloos samenkomen.

Michael Romijn, Shop Performance Manager bij Tango, benadrukt het toekomstgerichte karakter van de samenwerking: ‘We bereiden ons met dit nieuwe concept voor op de toekomst, waarin elektrisch laden en een kwalitatieve eetbeleving centraal staan. Tegelijkertijd blijven we onze klanten die traditionele brandstoffen gebruiken bedienen met de vertrouwde service en producten. Onze ambitie is om Tango-locaties toekomstbestendig te maken en iedereen een prettige tussenstop te bieden.’

Ook Michael van Dongen, Managing Director van Bakker Bart, ziet veel potentie in de samenwerking. ‘Bakker Bart staat voor kwaliteit en eigentijdse service. Onze winkels bieden niet alleen versbereide producten, maar ook een moderne, gastvrije omgeving. Dit nieuwe concept sluit naadloos aan bij onze visie, waar smaak, gemak en beleving samenkomen.’

Tango stond ruim twintig jaar geleden al aan de basis van de transformatie in de tankstationbranche met de introductie van onbemande stations. Nu zet het bedrijf opnieuw een grote stap door in te spelen op de opkomst van elektrisch rijden en de veranderende verwachtingen van consumenten. Automobilisten moeten gemiddeld 25 minuten wachten tot hun voertuig is opgeladen – een moment dat dankzij de samenwerking met Bakker Bart een aangename onderbreking wordt.

In de komende twee jaar zullen de eerste tien Tango-locaties worden omgebouwd naar dit vernieuwde concept, waarna verdere uitrol volgt.

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken