[retail safari] Stroop Rotterdam: hét concept dat zowel een productieplaats als ontmoetingsplek is
- Food-en-retail
- 6 aug 2015 @ 11:47
- Link
-
Albert Top
algemeen directeur
Crossmarks - Winkelen
- 6 aug 2015 @ 11:47
- Albert Top
Stroop Rotterdam is bedacht en opgericht door de twee architecten Rutger Witz en Marjolein Dekker. Zij zagen leegstand in een tijd als deze niet als een probleem, maar als een kans die benut moet worden. In Stroop Rotterdam wordt leegstand dan ook tegengegaan en komt co-creatie en een stroopwafelijzer samen.
Concept vol idealen
Stroop Rotterdam is een concept dat gebaseerd is op idealen. Zo zijn de oprichters ervan overtuigd dat sociaalmaatschappelijke doelstellingen een hoge kans van slagen hebben als deze verbonden worden aan commerciële maar eigentijdse producten. In het geval van Stroop Rotterdam is dat product een duurzame culinaire stroopwafel. Ofwel het ‘nieuwe goud’, het smeermiddel van Stroop.
De eerste vestiging van Stroop Rotterdam, die gevuld is met de mooiste spullen voor in huis, is naast een productieplaats, ook een ontmoetingsplek voor de wijken Bospolder-Tussendijken en Spangen. Volgens Rutger en Marjolein is het een plek voor en door de buurt. Het bedenken, presenteren en uitvoeren van producten en initiatieven van buurtbewoners en ondernemers staat bij dit platform centraal. Om deze initiatieven te kunnen financieren worden de opbrengsten van de stroopwafelwinkel in het platform geïnvesteerd. De droom van Rutger en Marjolein om een sociaal platform te combineren met een sociale fabriek wordt hierdoor werkelijkheid.
Albert Top
Crossmarks
[retail safari] Stroop Rotterdam:
(beeldimpressie door Crossmarks)
-
Albert Top
- Werkt bij: Crossmarks
- Functie: algemeen directeur
- Website:http://www.crossmarks.nl/
- Profiel »
- ontmoetingsplek
- stroopwafelwinkel
- Stroop
- duurzaam
- wijk
- productieplaats
- product
- Rutger
- smeermiddel
- Stroop Rotterdam
- design
- Marjolein
- koek
- culinaire stroopwafel
- nieuwe goud
- Bospolder-Tussendijken
- retail
- droom
- Spangen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management