[retail safari] Stroop Rotterdam: hét concept dat zowel een productieplaats als ontmoetingsplek is

[retail safari] Stroop Rotterdam: hét concept dat zowel een productieplaats als ontmoetingsplek is
  • Food-en-retail
  • 6 aug 2015 @ 11:47
  • Link
  • Albert Top
    Albert Top

    algemeen directeur
    Crossmarks
  • Winkelen

Stroop Rotterdam is bedacht en opgericht door de twee architecten Rutger Witz en Marjolein Dekker. Zij zagen leegstand in een tijd als deze niet als een probleem, maar als een kans die benut moet worden. In Stroop Rotterdam wordt leegstand dan ook tegengegaan en komt co-creatie en een stroopwafelijzer samen.

Concept vol idealen
Stroop Rotterdam is een concept dat gebaseerd is op idealen. Zo zijn de oprichters ervan overtuigd dat sociaalmaatschappelijke doelstellingen een hoge kans van slagen hebben als deze verbonden worden aan commerciële maar eigentijdse producten. In het geval van Stroop Rotterdam is dat product een duurzame culinaire stroopwafel. Ofwel het ‘nieuwe goud’, het smeermiddel van Stroop.

De eerste vestiging van Stroop Rotterdam, die gevuld is met de mooiste spullen voor in huis, is naast een productieplaats, ook een ontmoetingsplek voor de wijken Bospolder-Tussendijken en Spangen. Volgens Rutger en Marjolein is het een plek voor en door de buurt. Het bedenken, presenteren en uitvoeren van producten en initiatieven van buurtbewoners en ondernemers staat bij dit platform centraal. Om deze initiatieven te kunnen financieren worden de opbrengsten van de stroopwafelwinkel in het platform geïnvesteerd. De droom van Rutger en Marjolein om een sociaal platform te combineren met een sociale fabriek wordt hierdoor werkelijkheid.

Albert Top
Crossmarks

[retail safari] Stroop Rotterdam:


(beeldimpressie door Crossmarks)

 

Albert Top

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken