[column] Het geheim van Action
- Food-en-retail
- 10 apr 2019 @ 11:16
- Link
-
Dirk Mulder
Sector Banker Trade en Retail
ING - MarketingWinkelen
- 10 apr 2019 @ 11:16
- Dirk Mulder
Alsof ze me gehoord hebben: profiel over het succes van Action. Budgetwinkelketen Action (omzet €4,2 mld, brutowinst €424 mln) groeit hard. Zowel omzet als aantal winkels neemt elk jaar met meer dan 20% toe.
Action is in 26 jaar uitgegroeid tot een Europese gigant met 1.365 vestigingen in zeven landen.
Nergens groeit de keten zo hard als in Frankrijk, sinds vorig jaar zowel in omzet als aantal winkels de grootste markt. Hier is een ruim aanbod aan grote, relatief goedkope winkelpanden – precies het soort vastgoed waar Action zich graag vestigt. In Duitsland, na Frankrijk en Nederland de grootste markt, zijn minder van dat soort panden.
Overal is Action hetzelfde. Het bedrijf maakt nauwelijks reclame en heeft geen webshop. De lage prijzen moeten het doen. Action is grote winkels, met brede gangpaden en meer dan 6.000 betaalbare producten, waarvan een groot deel regelmatig wisselt. Bij de ingang liggen de weekaanbiedingen en voor de uitgang douchegel en tandpasta. Die eenvoud maakt uitbreiden naar andere landen gemakkelijk.
Door het tempo waarin Action uitbreidt, is het openen van winkels een dagelijkse bezigheid geworden. Ook hoger in de organisatie is alles ingericht op deze explosieve groei. Opent Action ergens veel nieuwe winkels, dan kan men de gebruikte structuur makkelijk kopiëren.
Dirk Mulder
Sector Banker Trade & Retail ING Bank
Lees hier het NRC-stuk over Action
-
Dirk Mulder
- Werkt bij: ING
- Functie: Sector Banker Trade en Retail
- Website:https://www.ing.com/nl.htm
- Profiel »
- discount
- marketing
- Dirk Mulder
- retail
- Trade & Retail
- Action
- veel
- kopiëren
- gebruikt
- Zwaag
- ING Bank
- makkelijk
- winkels
- structuur
- nieuw
- goedkoop
- Sector Banker
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers