[column] Het geheim van Action
- Food-en-retail
- 10 apr 2019 @ 11:16
- Link
-
Dirk Mulder
Sector Banker Trade en Retail
ING - MarketingWinkelen
- 10 apr 2019 @ 11:16
- Dirk Mulder
Alsof ze me gehoord hebben: profiel over het succes van Action. Budgetwinkelketen Action (omzet €4,2 mld, brutowinst €424 mln) groeit hard. Zowel omzet als aantal winkels neemt elk jaar met meer dan 20% toe.
Action is in 26 jaar uitgegroeid tot een Europese gigant met 1.365 vestigingen in zeven landen.
Nergens groeit de keten zo hard als in Frankrijk, sinds vorig jaar zowel in omzet als aantal winkels de grootste markt. Hier is een ruim aanbod aan grote, relatief goedkope winkelpanden – precies het soort vastgoed waar Action zich graag vestigt. In Duitsland, na Frankrijk en Nederland de grootste markt, zijn minder van dat soort panden.
Overal is Action hetzelfde. Het bedrijf maakt nauwelijks reclame en heeft geen webshop. De lage prijzen moeten het doen. Action is grote winkels, met brede gangpaden en meer dan 6.000 betaalbare producten, waarvan een groot deel regelmatig wisselt. Bij de ingang liggen de weekaanbiedingen en voor de uitgang douchegel en tandpasta. Die eenvoud maakt uitbreiden naar andere landen gemakkelijk.
Door het tempo waarin Action uitbreidt, is het openen van winkels een dagelijkse bezigheid geworden. Ook hoger in de organisatie is alles ingericht op deze explosieve groei. Opent Action ergens veel nieuwe winkels, dan kan men de gebruikte structuur makkelijk kopiëren.
Dirk Mulder
Sector Banker Trade & Retail ING Bank
Lees hier het NRC-stuk over Action
-
Dirk Mulder
- Werkt bij: ING
- Functie: Sector Banker Trade en Retail
- Website:https://www.ing.com/nl.htm
- Profiel »
- discount
- goedkoop
- retail
- structuur
- kopiëren
- makkelijk
- winkels
- marketing
- Sector Banker
- gebruikt
- Dirk Mulder
- veel
- Action
- Trade & Retail
- ING Bank
- nieuw
- Zwaag
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management