Persgroep ziet bereik toenemen
- Media
- 24 sep 2013 @ 10:39
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintOnlineBereik
- 24 sep 2013 @ 10:39
- Redactie Media
De nieuwsmedia van De Persgroep Nederland (AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool) bereiken steeds meer lezers, zo meldt de uitgever op basis van de nieuwe HOI-cijfers. Dagelijks volgen en lezen zo’n 3,5 miljoen mensen het nieuws van de Persgroep, waarvan ruim 2,5 miljoen via print.
Het totale marktaandeel van De Persgroep op de betaalde oplagemarkt stijgt naar 28%, aldus de publicatie van HOI (Q2 2013 t.o.v. Q1). De uitgever geeft daar zelf twee verklaringen voor: "Deels door een krimpende markt en deels door een groeiend bereik van onze nieuwsmedia."
Digitaal worden dagelijks ruim 77.000 kranten gekocht. Dit aantal is ten opzichte van vorig kwartaal met 2,2% gegroeid. De Volkskrant blijft de grootste digitale krant van Nederland.
AD stijgt in bereik en wordt dagelijks gelezen door 1.476.000 Nederlanders, ondanks een licht gedaalde oplage. Het vernieuwde AD biedt veel vertrouwen in een versterking van de positie van de krant, aldus De Persgroep.
De Volkskrant, de grootste kwaliteitskrant van Nederland, bereikt per dag gemiddeld 775.000 lezers, een toename van 3,9%. Volkskrant Magazine bereikte ten opzichte van vorig jaar 5,6% meer lezers.
Trouw laat een zeer sterke bereikstoename zien van 9,6% en bereikt 321.000 lezers per dag. Ook het aantal lezers van Het Parool is toegenomen (5,5%). De grootste krant van Amsterdam bereikt gemiddeld 231.000 lezers. Het zaterdagmagazine PS van de Week groeit ook marginaal (+0,5%).
Lees hier meer over álle HOI-cijfers van het tweede kwartaal van 2013.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers