NU.nl komt met dagelijkse Olympische talkshow
- Media
- 28 jan 2014 @ 11:55
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaJournalistiekOnline
- 28 jan 2014 @ 11:55
- Redactie Media
NU.nl zendt tijdens de Olympische Spelen een dagelijkse talkshow uit. Vanaf 7 februari wordt er in het programma NUtalk Winterspelen iedere dag een kwartier vooruitgeblikt op de gebeurtenissen in Sotsji.
Het programma (dagelijks vanaf 6.30 uur te zien op NU.nl) is een Olympische gids die ook scherp in de gaten houdt wat sporters en supporters op social media doen. De mooiste foto’s, video’s en meest bijzondere en opvallende tweets worden behandeld. NUtalk vertelt wie je moet volgen op Twitter en welke Instagram-accounts de moeite waard zijn. Daarnaast staat het programma via Skype in contact met verslaggevers en sporters in Sotsji.
NUtalk Winterspelen is zowel op de website als mobiel on demand te bekijken. Het programma wordt dagelijks geproduceerd door &Samhoud Media in partnership met zorgverzekeraar Zilveren Kruis Achmea en opgenomen in &Samhoud Places, het restaurant van het consultancybedrijf in Amsterdam. De presentatie is in handen van oud-zwemmer en Olympisch medaille winnaar Johan Kenkhuis.
Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl: 'Met dit programma bieden we onze 3,5 miljoen dagelijkse bezoekers tijdens de Spelen iets bijzonders. NUtalk Winterspelen is niet alleen de nieuwsupdate die mensen van NU.nl gewend zijn, het is ook een gids voor de dag die zorgt dat je niets hoeft te missen.”
Initiator van het programma is Jip Samhoud, oprichter van &Samhoud Media. 'Ik geloof erg dat de toekomst van media online ligt. Alles laat zien dat we midden in de verschuiving van traditionele tv naar online zitten.'
Walter de Reus, brandmanager van Zilveren Kruis Achmea: 'Wij zien als merk een steeds belangrijkere rol voor contentmarketing weggelegd. Wij zijn het partnership met dit programma aangegaan omdat we geloven in deze nieuwe manier van communicatie. Zilveren Kruis is partner in sport van NOC*NSF. Wij hopen op een programma dat de sportieve en gezonde kant van de spelen laat zien en de Nederlander mede inspireert gezond te leven.'
NUtalk: Winterspelen wordt vanaf 7 februari op werkdagen uitgezonden tot 22 februari. De talkshow is in zijn geheel te bekijken, maar alle items zijn ook los beschikbaar. De opnamelocatie, &samhoud places, wordt omgedoopt tot Olympische lounge waar bezoekers dagelijks opnames en live wedstrijden kunnen volgen.
NU.nl pakt tijdens de Olympische Spelen uit met een dossier, daarin staan naast verslagen van de belangrijke evenementen ook reacties, statistieken, video’s en foto’s uit Sotjsi.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Zilveren Kruis
- Johan Kenkhuis
- Achmea
- NUtalk
- NU.nl
- talkshow
- #NUtalk
- &Samhoud
- Winterspelen
- Olympische Spelen
- televisie
- NOC*NSF
- video
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers