Warner wil Eyeworks kopen voor 200 miljoen euro

Warner wil Eyeworks kopen voor 200 miljoen euro
  • Media
  • 8 jan 2014 @ 09:02
  • 15218 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Televisie

Warner Brothers zou 200 miljoen euro willen betalen voor het Nederlandse tv-productiebedrijf Eyeworks. Gisteren lekte al uit dat de Amerikaanse mediamoloch in Nederland is om de financiële huishouding van Eyeworks te controleren. Een overname lijkt dus snel in de maak.

Gisteren was de beoogde overnamesom nog niet bekend, maar inmiddels melden ingewijden dat Warner bereid is ruim 200 miljoen euro te betalen, inclusief de overname van schulden. Deze maand nog beslist het Amerikaanse bedrijf of het Eyeworks inderdaad wil kopen. Tot die tijd is de Amerikanen exclusiviteit gegarandeerd, zo meldt het FD.

Oerlemans startte zijn bedrijf in 2001 samen met zijn compagnons Ronald van Wechem en Robert van den Boogaard. Het drietal aast al langer op een overname en heeft daarbij de steun vangrootaandeelhouder Joop van den Ende, die in 2006 een belang van 30% in Eyeworks verwierf.

Eyeworks is bekend van internationaal doorverkochte tv-formats als De Nationale IQ-test (Test The Nation) en Sterren Springen (Celebrity Splash). De Amsterdamse tv-producent had in 2012 een omzet van ruim 250 miljoen euro. De brutowinst was in dat jaar 30 miljoen euro, netto bleef er onder aan de streep 13,9 miljoen euro over. Time Warner draait per jaar 12,5 miljard dollar omzet op het gebied van tv en entertainment.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken