RTL Nederland verdient meer aan advertising
- Media
- 8 mei 2014 @ 15:54
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieOnlineZakelijk
- 8 mei 2014 @ 15:54
- Redactie Media
RTL Group heeft de inkomsten uit advertising in Nederland en de meeste andere Europese markten in het eerste kwartaal zien stijgen. Dat meldde het Luxemburgse moederbedrijf donderdag.
De totale omzet van RTL stabiliseerde vorig kwartaal op 1,3 miljard euro. Negatieve wisselkoerseffecten werden daarbij gecompenseerd door een stijging van de reclame-inkomsten, die alleen in Duitsland nog afnamen.
De nettowinst van RTL Group zakte met 31% tot 92 miljoen euro. Die daling werd veroorzaakt door een eenmalige meevaller bij de afschrijvingen vorig jaar.
RTL zag de reclame-inkomsten in Nederland ook stijgen. Daardoor nam niet alleen de omzet toe, maar groeide ook het bedrijfsresultaat (ebita) met 50% tot 6 miljoen euro.
RTL heeft in Nederland een sterke positie in de tv-markt. De concurrentie presteert wisselvallig: zo worstelt de Publieke Omroep met Nederland 3 en lijkt SBS pas sinds januari het lek boven te hebben, met dank aan nieuwe programma's als Utopia. Van die groeiende concurrentie van SBS heeft RTL dus blijkbaar nog niet echt last.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hema en Kika grote winnaars Ster Gouden Loeki 2024
- KPN lanceert iconische telefoons geïnspireerd door Netflix hits
- [onderzoek] 'Gaming krachtig medium binnen...
- Screenforce lanceert SpotDeli: centraal platform voor...
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes en print doen het goed
- Mediatrends: online mediaconsumptie blijft groeien
Laatste Nieuws
- José Rozenbroek nieuwe... 24-03-2025
- Hema en Kika grote winnaars Ster... 21-03-2025
- Screenforce lanceert SpotDeli:... 19-03-2025
- Warc Media 100: WhatsApp, QR-codes... 19-03-2025
- KPN lanceert iconische telefoons... 18-03-2025
- [onderzoek] 'Gaming krachtig medium... 17-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center