RTL Nederland verdient meer aan advertising

RTL Nederland verdient meer aan advertising
  • Media
  • 8 mei 2014 @ 15:54
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisieOnlineZakelijk

RTL Group heeft de inkomsten uit advertising in Nederland en de meeste andere Europese markten in het eerste kwartaal zien stijgen. Dat meldde het Luxemburgse moederbedrijf donderdag.

De totale omzet van RTL stabiliseerde vorig kwartaal op 1,3 miljard euro. Negatieve wisselkoerseffecten werden daarbij gecompenseerd door een stijging van de reclame-inkomsten, die alleen in Duitsland nog afnamen.

De nettowinst van RTL Group zakte met 31% tot 92 miljoen euro. Die daling werd veroorzaakt door een eenmalige meevaller bij de afschrijvingen vorig jaar.

RTL zag de reclame-inkomsten in Nederland ook stijgen. Daardoor nam niet alleen de omzet toe, maar groeide ook het bedrijfsresultaat (ebita) met 50% tot 6 miljoen euro. 

RTL heeft in Nederland een sterke positie in de tv-markt. De concurrentie presteert wisselvallig: zo worstelt de Publieke Omroep met Nederland 3 en lijkt SBS pas sinds januari het lek boven te hebben, met dank aan nieuwe programma's als Utopia. Van die groeiende concurrentie van SBS heeft RTL dus blijkbaar nog niet echt last. 

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken