Winnaars AMMA: Mindshare, Starcom, Coca-Cola, TBWA/Neboko, Q-music, The Media Exchange

Winnaars AMMA: Mindshare, Starcom, Coca-Cola, TBWA/Neboko, Q-music, The Media Exchange
  • Media
  • 29 mei 2014 @ 13:55
  • 30949 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • AwardsMediabureauMediastrategieMiddelen

Gisteravond werden de AMMA's uitgereikt. Belangrijkste winnaar is Mindshare, dat werd gekozen tot Mediabureau van het Jaar. Hier het overzicht van alle winnaars.

Beste Mediastrategie

Winnaar: Desperados - AM (Heineken)  - Starcom, Vice Media
Nominatie:  Share a Coke with UM (Coca-Cola) - UM, Duval Guillaume, Social Embassy, Weber Shandwick, Square Melon en Raul&Rigel
Nominatie:  Slurpen is OK Ole Ole (Coroos Conserven) - SVBmedia, Brand Partnerships, Nickelodeon

Beste Interactieve Mediastrategie

Winnaar: Vuurwerk campagne 2013 (VeiligheidNL) - TBWA/Neboko
Nominatie:  Christmas Bites van Ziggo - ZenithOptimedia, Eigen Fabricaat
Nominatie:  Feuten (BNN) - Spektor, Elastique

Beste Media-innovatie

Winnaar: Automated Trading Radio - The Media Exchange, Blue Mango
Nominatie:  Start The Conversation (Samsung)       - Starcom
Nominatie:  TomTom en Cendris - Interbest
Nominatie:  Video Reach Optimiser - MediaCom

Beste Creatieve Gebruik van een Medium

Winnaar: Goedverhaal (Samsung)  - Starcom, Leo Burnett
Nominatie: Hi Geslaagd (KPN) - Red Urban, Mindshare
Nominatie: DM Magazines (NS) - Initiative, Management Scope, Yune, Van Wanten
Nominatie: Porsche Cayenne Kilometer - Interbest, Achtung!
Nominatie: Who’s That Girl  (Etcetera Social Club)  - Etcetera

Media-adverteerder van het jaar

Winnaar: Coca-Cola (UM)
Nominaties:  Samsung (Starcom), Ziggo (ZenithOptimedia)

Mediabureau van het jaar

Winnaar: Mindshare
Nominaties:  MediaCom, Zigt

Exploitant van het jaar

Winnaar: Q-music
Nominatie:  RTL Nederland

YIM Mediatalent van het jaar

Winnaar: Joris Garritsen (MediaCom)
Nominatie:  Janneke Kemper (Initiative)
Nominatie:  Lianne van Dijk (Mindshare)
Nominatie:  Lisanne van den Bos (Spring Creek, MAP)

Hans du Chatinier-prijs

Winnaar: Onderbewust effectief (Ster, Neurensics) (na correctie door AMMA)
Nominatie:  A Brand POEM (Sanoma, DVJ Insights, University of Applied Sciences) 

Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)

Winnaar: Mascha Colmans-de Graaf (Jean Mineur Mediavision)
Nominatie:  Marco Gijsen (Discovery Networks Benelux/BrandDeli)
Nominatie:  Ronald Stout (Clear Channel Hillenaar)

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken