Derk Sauer uit RvC van NRC gezet
- Media
- 23 jun 2014 @ 09:57
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintVerkoopJournalistiek
- 23 jun 2014 @ 09:57
- Redactie Media
Derk Sauer is door zijn mede-aandeelhouders uit de Raad van Commissarissen van NRC Media gezet, zo meldde het FD dit weekend. Sauer bezit 9 % van NRC, investeringsmaatschappij Egeria van de C&A-familie Brenninkmeijer de overige 91%.
Sauer zou in april dit jaar onder druk uit de RvC van NRC Media zijn getreden. Volgens ingewijden is de druk uitgeoefend door hoofdaandeelhouder Egeria. Ook werknemerscommissaris Annelies van der Pauw trad begin deze maand uit functie. Zij heeft naar verluidt wel uit eigen beweging haar functie opgegeven, aldus Het Financieele Dagblad.
Tussen Sauer en Egeria is al lange tijd onenigheid. Egeria deed haar aandeel in NRC Media begin dit jaar officieel in de verkoop, terwijl Sauer zich ten doel heeft gesteld om juist een impuls te geven aan de journalistieke kwaliteit van de NRC-titels.
De vraag is nu vooral: wie koopt NRC Media? Vanuit De Persgroep bestaat belangstelling, maar ook de Postcode Loterij en de Stichting Democratie en Media zouden de uitgeverij willen kopen, net als het Vlaamse Corelio. In de loop van de zomer wordt de verkoop verwacht.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- RvC
- Raad van Commissarissen
- NRC Media
- Derk Sauer
- Persgroep
- Egeria
- aandeelhouders
- Corelio
- NRC
- verkoop
- ruzie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

