RTL Nederland heeft grote plannen met YouTube
- Media
- 19 jun 2014 @ 10:50
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaDigitaalOnlineVerdienmodellen
- 19 jun 2014 @ 10:50
- Redactie Media
RTL Nederland opent eind 2014 een zogenaamd multi-channel network op YouTube. Daarin gaat het zijn eigen videoproducties en die van (semi-)professionele derde partijen exploiteren. Het mediabedrijf hoopt hiermee een extra inkomstenbron aan te boren.
Dit meldt Arno Otto, directeur Digitaal van RTL Nederland, vandaag op Emerce.nl. 'Vorig jaar hebben we met YouTube de doorgifte van RTL-content nieuw leven ingeblazen', aldus Otto tegen Emerce. 'In oktober zijn we gestart met onze eigen YouTube-kanalen, gebaseerd op specifieke programma’s en thema’s als reality, talent, entertainment. We bekijken nu de mogelijkheden om zelf een multi-channel network te lanceren met content van RTL en van derden.'
Multi-channel networks (MCN) worden gezien als de nieuwe generatie tv-netwerken en openbaren zich peimair op YouTube. Rondom specifieke thema’s worden goede producenten gezocht, die meedelen in de reclame-inkomsten van het YouTube-kanaal. Een Nederlandse MCN van wereldformaat is Zoomin in Amsterdam. Naast RTL zou ook Smartclip ambities hebben om een multi-channel network te starten.
Vorige maand gaf CCO Ton Rozenstraten van RTL Nederland al aan op het Cross Media Congres op zoek te zijn naar nieuwe verdienmodellen. Hij sprak toen met name over extra geld verdienen met 'consumer experience'.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- video
- producenten
- televisie
- Ton Rozenstraten
- RTL Nederland
- MCN
- content
- multi-channel network
- YouTube
- verdienmodel
- digitaal
- Arno Otto
- exploitatie
- Zoomin
- Smartclip
- strategie
- consumer experience
- programma's
- samenwerking
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Management neemt PXR Media over
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

