RTL Nederland heeft grote plannen met YouTube
- Media
- 19 jun 2014 @ 10:50
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaDigitaalOnlineVerdienmodellen
- 19 jun 2014 @ 10:50
- Redactie Media
RTL Nederland opent eind 2014 een zogenaamd multi-channel network op YouTube. Daarin gaat het zijn eigen videoproducties en die van (semi-)professionele derde partijen exploiteren. Het mediabedrijf hoopt hiermee een extra inkomstenbron aan te boren.
Dit meldt Arno Otto, directeur Digitaal van RTL Nederland, vandaag op Emerce.nl. 'Vorig jaar hebben we met YouTube de doorgifte van RTL-content nieuw leven ingeblazen', aldus Otto tegen Emerce. 'In oktober zijn we gestart met onze eigen YouTube-kanalen, gebaseerd op specifieke programma’s en thema’s als reality, talent, entertainment. We bekijken nu de mogelijkheden om zelf een multi-channel network te lanceren met content van RTL en van derden.'
Multi-channel networks (MCN) worden gezien als de nieuwe generatie tv-netwerken en openbaren zich peimair op YouTube. Rondom specifieke thema’s worden goede producenten gezocht, die meedelen in de reclame-inkomsten van het YouTube-kanaal. Een Nederlandse MCN van wereldformaat is Zoomin in Amsterdam. Naast RTL zou ook Smartclip ambities hebben om een multi-channel network te starten.
Vorige maand gaf CCO Ton Rozenstraten van RTL Nederland al aan op het Cross Media Congres op zoek te zijn naar nieuwe verdienmodellen. Hij sprak toen met name over extra geld verdienen met 'consumer experience'.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- multi-channel network
- content
- verdienmodel
- Smartclip
- programma's
- MCN
- producenten
- consumer experience
- Arno Otto
- Ton Rozenstraten
- video
- exploitatie
- digitaal
- samenwerking
- Zoomin
- RTL Nederland
- strategie
- televisie
- YouTube
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes