Beau is Omroepman van het Jaar

Beau is Omroepman van het Jaar
  • Media
  • 11 dec 2018 @ 11:04
  • 8845 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • JournalistiekBekroningenAwardsTelevisie

Beau van Erven Dorens is maandag uitgeroepen tot Omroepman van het Jaar. De presentator is de opvolger van Eva Jinek, die de titel vorig jaar binnensleepte.

Het is voor de 28e keer dat de redactie van het tijdschrift Broadcast Magazine deze prijs heeft uitgereikt. Van Erven Dorens kreeg de prijs maandag uit handen van Jinek in Beeld en Geluid in Hilversum.

Het is een succesjaar voor Beau, want eerder dit jaar won hij ook al de Gouden Televizier-Ring voor het programma 'Beau Five Days Inside'. Hij kreeg die avond ook de Zilveren Televizier-Ster Presentator toebedeeld.

Publieks- én vakprijs voor Beau

Broadcast Magazine wil er geen gewoonte van maken om dezelfde winnaar te kiezen als bij de Televizier-Ring, maar 'kon niet anders'. 'Net als Floortje Dessing twee jaar geleden verdient Beau van Erven Dorens niet alleen alle lof van het Nederlands tv-publiek, maar ook van dit mediavakblad voor zijn positieve stempel op het bijna afgelopen jaar.'

De winnaar bewijst volgens de jury 'dat integere, betekenisvolle tv niet alleen maatschappelijk effect kan hebben, maar ook commercieel succesvol is. Kijkcijferkanon van RTL met daklozenproblematiek en instellingsellende, wie had dat kunnen denken?'

In 2015 stapte Van Erven Dorens over van SBS naar RTL, waar zijn programma's veel hogere kijkcijfers scoren. In gesprek met Broadcast Magazine noemt de presentator zichzelf 'de kat met de zeven levens, die weer als een welpje zo blij is in deze business'.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken