Interbest en Ngage in Britse handen
- Media
- 12 mrt 2019 @ 11:59
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkOutdoorReclame
- 12 mrt 2019 @ 11:59
- Jeroen Mirck
Het Britse outdoor-bedrijf Ocean heeft twee Nederlandse vakgenoten overgenomen: Interbest en Ngage Media. Niet eerder deed het sinds kort beursgenoteerde bedrijf een overname op het Europese vasteland.
Ocean noemt de acquisities een kans voor expansie in een zich snel ontwikkelende markt met een vergelijkbare dynamiek als in het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf wil de eigen 'digital cities for digital citizens out-of-home philosophy' uitrollen over Europa.
Interbest en Ngage Media zijn interessant voor Ocean vanwege het brede OOH-netwerk langs snelwegen en in veel steden, waaronder Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en The Hague. Beide bedrijven houden hun huidige management.
Complementaire digitale strategie
Tim Bleakley, CEO Ocean: 'It’s an exciting move. These are two attractive businesses with very clear, complementary digital strategies with talented and focussed management in different spheres of the out-of-home sector. Their combination will create an enhanced offer which benefits all stakeholders, landlords, municipalities and advertisers along with the media and specialist agencies.
Xavier Tilman, managing partner Ngage Media: 'Joining the Ocean Group and the cooperation with Interbest enables us to enhance our objective to enlarge our digital footprint in the domestic Dutch market as well as our international ambitions to develop the medium digital out-of-home.'
Meindert van den Heuvel, managing director Interbest: 'This is a landmark deal which allows us to jointly develop new propositions for advertisers and grow digital roadside advertising at speed. Rolling this out under the premium Ocean brand proposition marks an exciting new era for digital OOH advertising in the Netherlands.'
Tom Goddard, chairman Ocean: 'Holland is one of Europe’s most dynamic media markets, with top class professionals working across the spectrum, so I have no doubt this move is going to be both successful and symbiotic for everyone involved.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ziggo Sport verwerft triple CL... 30-04-2024
- Ster realiseert 201 miljoen euro in... 30-04-2024
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing