Interbest en Ngage in Britse handen

Interbest en Ngage in Britse handen
  • Media
  • 12 mrt 2019 @ 11:59
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ZakelijkOutdoorReclame

Het Britse outdoor-bedrijf Ocean heeft twee Nederlandse vakgenoten overgenomen: Interbest en Ngage Media. Niet eerder deed het sinds kort beursgenoteerde bedrijf een overname op het Europese vasteland.

Ocean noemt de acquisities een kans voor expansie in een zich snel ontwikkelende markt met een vergelijkbare dynamiek als in het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf wil de eigen 'digital cities for digital citizens out-of-home philosophy' uitrollen over Europa.

Interbest en Ngage Media zijn interessant voor Ocean vanwege het brede OOH-netwerk langs snelwegen en in veel steden, waaronder Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en The Hague. Beide bedrijven houden hun huidige management.

Complementaire digitale strategie

Tim Bleakley, CEO Ocean: 'It’s an exciting move. These are two attractive businesses with very clear, complementary digital strategies with talented and focussed management in different spheres of the out-of-home sector. Their combination will create an enhanced offer which benefits all stakeholders, landlords, municipalities and advertisers along with the media and specialist agencies.

Xavier Tilman, managing partner Ngage Media: 'Joining the Ocean Group and the cooperation with Interbest enables us to enhance our objective to enlarge our digital footprint in the domestic Dutch market as well as our international ambitions to develop the medium digital out-of-home.'

Meindert van den Heuvel, managing director Interbest: 'This is a landmark deal which allows us to jointly develop new propositions for advertisers and  grow digital roadside advertising at speed. Rolling this out under the premium Ocean brand proposition marks an exciting new era for  digital OOH advertising in the Netherlands.'

Tom Goddard, chairman Ocean: 'Holland is one of Europe’s most dynamic media markets, with top class professionals working across the spectrum, so  I have no doubt this move is going to be both successful and symbiotic for everyone involved.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken