Netflix-concurrent Disney+ komt naar Nederland
- Media
- 19 aug 2019 @ 23:40
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediaVideoTelevisie
- 19 aug 2019 @ 23:40
- Jeroen Mirck
Disney+ start op 12 november in Nederland. Met deze streamingdienst wil mediareus Disney de concurrentie aangaan met andere streamingdiensten, met name Netflix. De dienst start ook in de VS en Canada.
Bijna één op de tien Nederlanders is van plan om een abonnement te nemen op de streamingdienst Disney+ zodra die naar Nederland komt, zo bleek onlangs uit onderzoek van Telecompaper. Verwacht wordt dat Netflix en Videoland klanten gaan verliezen aan Disney zodra dat bedrijf de VOD-markt betreedt. Met name jongeren zouden die overstap maken.
Disney+ gaat 7 euro per maand kosten, oftewel een euro goedkoper dan marktleider Netflix. Voor die prijs is alles in hoge kwaliteit beschikbaar, zowel in HD als 4K. Bij Netflix kost dat respectievelijk 11 en 14 euro per maand.
Star Wars, Marvel en Pixar
Bij de nieuwe dienst zullen Disney-films en -series exclusief te zien zijn voor klanten. Niet alleen de bekende tekenfilm, maar ook bijvoorbeeld Star Wars-spinoff The Mandalorian.
Onder The Walt Disney Company vallen ook andere grote mediaconcerns als Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic en 21st Century Fox. Films en series die bij Disney horen, zoals Star Wars-films, zijn recent van Netflix gehaald.
Lees ook:
- Wie wint deze strijd? (Marketingfacts)
- Wat wil de consument? (Telecompaper)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
Laatste Nieuws
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

